וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלת ארה"ב עשויה להיות חזקה מכפי שאנו חושבים"

סוכנויות הידיעות

15.2.2007 / 20:53

יו"ר הפדרל רזרב בן ברננקי ממשיך ומזהיר כי האינפלציה חייבת להיות תחת שליטה על מנת לשמר על צמיחת הכלכלה

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, הופיע היום, זה היום השני, בפני הקונגרס בכדי למסור את הדו"ח החצי שנתי של הבנק. ברננקי מסר הערכה אופטימית לגבי התחזית הכלכלית. ברננקי אמר, כי ייתכן שכלכלת ארה"ב צומחת בקצב מהיר מהצפוי. "היינו עדים לגידול הוצאות הצרכנים וכן לגידול ברווחים. נתונים אלו מצביעים על כך כי הכלכלה עשויה להיות חזקה מכפי שאנו חושבים".

ברננקי הזהיר כי האינפלציה חייבת להיות תחת שליטה על מנת לשמר את צמיחת הכלכלה. "על מנת שהצמיחה תמשיך ותהיה ברת קיימא, על האינפלציה להיות בשליטה מלאה". החשש המתמשך מהאינפלציה מרמז על כך שהבנק הפדרלי עשוי להעלות את שיעור הריבית אם שיעור האינפלציה ימשיך לגדול.

יו"ר ועידת הקונגרס לשירותים פיננסיים, בארני פרנק, התעמת עם ברננקי ואמר כי מדיניותו "מדאיגה". פרנק הוסיף כי אינו מבין מדוע על הבנק להעלות את הריבית אם הגידול הצפוי באינפלציה מתון בלבד. פרנק דרש להיות מעורב בתהליך לקיחת ההחלטות של הבנק ואמר כי אינו מבין מדוע האינפלציה ממשיכה להוות הסיבה העיקרית לדאגה.

"אם שיעור האינפלציה יעלה משום מה, על הבנק להגיב בהתאם", השיב ברננקי לפרנק. הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בשיעור קבוע של 5.25% מאז אוגוסט. לפני כן, העלה הבנק את הריבית במשך שנתיים - רצף העליות הארוך ביותר מעולם - על מנת לרסן את האינפלציה.

ברננקי, פרופסור לכלכלה לשעבר וכלכלן מכובד, תפס את מושכות הבנק הפדרלי לפני שנה ב-1 בפברואר. קודמו לתפקיד היה היו"ר הוותיק אלן גרינספאן. מחוקקי הקונגרס והסנטורים שיבחו את ברננקי על התנהלותו עד כה בניווט הכלכלה. בנוסף, הם שיבחו את סגנון דיבורו הרהוט והברור ואת נסיונותיו לשפר את התקשורת בין הפדרל רזרב לוול סטריט ולאיש הפשוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully