וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן: לריט יש בעיה במערך השיווק; ההאטה בחברה אינה רק באשמת שוק הטלקום

גתית פנקס

22.8.2001 / 11:33

האנליסט קובע למניה מחיר יעד של 6.6 ד' - ירידה של 31% ממחיר היעד הקודם; "ייקשה על ריט לסגור בטווח הקרוב את הפער בין השווי הכלכלי לשווי השוק"

ההאטה הגיעה גם לחברת ריט טכנולוגיות , שעד כה הצליחה להציג קצבי צמיחה גבוהים ושיפור מרבעון לרבעון: בעת פרסום התוצאות הכספיות שלה לרבעון השני של השנה, הפחיתה הנהלת החברה את תחזיותיה למחצית השנייה של השנה. החברה אומנם לא סיפקה מספרים מדויקים, אך אמרה כי ההכנסות והרווחים יהיו נמוכים מאלו שהתקבלו במחצית הראשונה של השנה. יחד עם זאת, היא מצפה לצמיחה שנתית של 17% ו-18% השנה בהכנסות וברווח, בהתאמה.

בדו"ח חדש שפורסם על ידי קרדן השקעות הון, מותיר האנליסט רון וולקן המלצת "קנייה" לטווח ארוך, וקובע למניה מחיר יעד של 6.6 דולרים - ירידה של 31% ממחיר היעד הקודם, אך עדיין גבוה ב-120% ממחיר המניה היום. את הורדת מחיר היעד תולים בקרדן בהורדת תחזיות הצמיחה של החברה והגידול בסיכון התפעולי.

וולקן מעריך כי ייקשה על ריט לסגור בטווח הקרוב את הפער בין השווי הכלכלי לשווי השוק, לפחות עד שהסכמים החדשים עליה חתמה יתחילו לשאת פירות, והיא תצליח לסגור חוזה מסגרת חדש בהיקף משמעותי בתחום הטלקום. בנוסף, אומר וולקן כי הדבר מותנה אף בהגברת העניין סביב החברה ובשיפור של בעיית הסחירות בה.

על ריט לחבור לגופים גדולים

ריט, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-30 מיליון דולר, עוסקת בפיתוח וייצור פתרונות אינטגרטיוויים חכמים לניהול רשתות תקשורת, המיועדים לשוק תקשורת הטלפון (טלקום) ולשוק תקשורת הנתונים (דטה-קום).

בתחום הדטה-קום, סבורים בקרדן כי על ריט לחבור לגופים נוספים בתחום, כגון אלקטל או סימנס על מנת לשמר את מעמדה, ולמצב את עצמה בעתיד כספקית מובילה של מערכות ניהול לתשתיות תקשורת ארגוניות. "אלא שתהליך זה, להערכתנו, עוד ייקח פרק זמן של כשנה עד שנתיים עד שמרבית ספקיות הכבילה יאמצו את הקונספט ונתחיל לראות מכירות בהיקפים גדולים יותר", אומר וולקן.

מרבית הכנסותיה של ריט ברבעון השני של 2001 נבעו מתחום הטלקום, ובעיקר מהזמנות חוזרות מצד מספר מצומצם של לקוחות קיימים, כגון דויטשה טלקום וטלמקס. הם מציינים כי ברבעון החולף לא נוספו כל לקוחות חדשים בתחום זה ועובדה זו מהווה עבורם "תמרור אזהרה" בולט, שכן לדבריהם, ריט לא מצליחה מזה מספר חודשים לרשום צמיחה עסקית אמיתית בתחום זה.

לא ניתן להאשים רק את המשבר

"אנו שבים ותוהים, מדוע ה-ILECs, שוק היעד למוצרי הטלקום של החברה, לא מאמצים בחום את הפיתרון המוצע ע"י ריט", אומר וולקן. הפיתרון, לדבריו, מבטיח החזר מהיר על ההשקעה - מה שהופך ליתרון במיוחד בעת הנוכחית בה מרבית ספקיות התקשורת מצמצמות הצטיידות בטכנולוגיות חדשות ועוסקות בייעול המשאבים הקיימים ובנסיונות להניב החזר מהיר על ההשקעה הגדולה בתשתיות שהונחו.

הוא סבור כי הטלת האשמה על המשבר הכללי בשוק הטלקום אינה מספיקה, ומציע תשובה חלופית - קיימת בעיה במערך השיווקי של מוצרי הטלקום של ריט, היות שיש לה כוח שיווקי מוגבל ביותר והיא נעדרת קשרים ושיתופי פעולה עסקיים בתחום זה. "לא נראה כי בזמן הקרוב תחול התקדמות בנושא הפיתוח העסקי, והחברה תאלץ להמשיך לנסות לשווק את מוצריה בכוחות עצמה", הוא אומר.

וולקן מציין כי בימים האחרונים הוציאה חברת בזק מכרז שאליו ניגשו ריט וחברת Y.P Unitesters, שזכתה לאחרונה במכרז של בריטיש טלקום. "אנו נעקוב בעניין אחר תוצאות המכרז", הוא מסכם.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully