וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנה גרטלר במגעים לרכישת 50% מ"רשת"

רוני קורן-דינר

16.2.2007 / 15:12

המגעים - לפי שווי חברה של 30 מיליון דולר. גרטלר הייתה עד לאחרונה מבעלי רדיו 99 אסקייפ

אשת העסקים [[חנה גרטלר]] פנתה לבעלי המניות בזכיינית ערוץ 2 רשת, [[אביב גלעדי]] ופולאר תקשורת, במטרה לרכוש את חלקם בזכיינית; כך נודע ל-TheMarker. גלעדי, יחד עם שותפו אודי רקנאטי, מחזיק ברשת 20%. פולאר תקשורת מחזיקה ב-30% ממניות רשת, ולאחרונה הציעה לשותפיה בזכיינית לרכוש ממנה את המניות.

גרטלר, בת למשפחת היהלומנים שניצר (אביה, משה שניצר, הוא מייסד בורסת היהלומים הישראלית ונשיא הכבוד שלה), עוסקת בתחום המדיה באמצעות כמה חברות שבבעלותה. גרטלר משמשת כמנכ"ל תחנת הרדיו האזורית "99 אסקייפ" והיתה גם מבעלי הרדיו (24%). לאחרונה מכרו גרטלר ושותפיה בתחנה את המניות למיליארדר ארקדי גאידמק, אשר כבר הודיע כי בכוונתו לעשות מהפך בהאזנה לתחנה, על ידי גיוס שורה של מנחים-כוכבים. כמו כן, גרטלר שותפה בחברת גרטלר-דווידוב העוסקת בתוכן לסלולר ובקידום מכירות, וכן בחברת התוכן השיווקי מקסימום מדיה, שהקימה לאחרונה חברה בת לאותו תחום בשם "C", יחד עם משרד הפרסום באומן בר ריבנאי וחברת האירועים פרומרקט.

גרטלר אישרה כי היא בוחנת את רכישת המניות ברשת, אולם סירבה להוסיף פרטים. אביב גלעדי מסר כי מניותיו ברשת אינן עומדות למכירה בשלב זה. בפולאר תקשורת סירבו להגיב.

על פי הערכות, גרטלר מעוניינת להיכנס עכשיו להשקעה ברשת ולרכוש נתח משמעותי כמה שיותר ממנה, מתוך הנחה שבתוך כשנה-שנתיים יתרחש מיזוג בין הזכייניות בערוץ 2, רשת וקשת. הזכייניות רשאיות להתמזג החל מנובמבר 2007, אך בשלב זה אין מגעים משמעותיים לקראת הגשת בקשה למיזוג בפני הרשות השנייה.

לפני כחודש וחצי פורסם כי חברת פולאר תקשורת מנהלת מגעים עם כמה גורמים למכירת אחזקותיה ברשת. אודי אנג'ל, יו"ר עופר אחזקת אוניות ובעלי 41% מרשת, ניהל מגעים עם פולאר לרכישת נתח של 9% מהאחזקות, אולם בענף העריכו כי פולאר לא תמכור מניות בודדות אלא תיפרד מכל אחזקותיה ברשת בבת אחת.

ההרכב הנוכחי של בעלי המניות ברשת הוא: אנג'ל (41%), פולאר תקשורת (30%), גלעדי ורקנאטי (20%) ומשפחת שטראוס (9%). הרכב הבעלות בזכיינית כבר השתנה השנה כמה פעמים - רק לפני מספר חודשים מכר איש העסקים צדיק בינו את אחזקותיו בסך 21% לשותפו אנג'ל, אשר נכנס להשקעה ברשת לפני כשנה, זמן קצר לאחר המכרז.

על פי הערכות, המניות של בינו נמכרו לאנג'ל בכ-6 מיליון דולר, סכום המשקף לרשת שווי של כ-30 מיליון דולר. גם כעת מתנהלים המגעים לרכישת המניות ברשת לפי אותו שווי.

השינויים בהרכב הבעלות מתנהלים על רקע משבר עמוק בענף הטלוויזיה המסחרית. רשת הפסידה כ-6 מיליון שקל בשנת 2006 - שיפור משמעותי לעומת 2005, שבה הפסידה 7.9 מיליון שקל. ואולם ההפסדים של רשת, ככל הנראה, אינם הסיבה למכירת האחזקות של בינו והצעת הרכישה למניות פולאר. לפני כחודש וחצי הודיעו בפולאר השקעות (חברה אחות לפולאר תקשורת) על כניסתו של משקיע חדש לחברה, כאשר איל ההון היהודי האמריקאי ז'יל פלדמן רכש 40% מהחברה תמורת 50 מיליון דולר. נראה כי בפולאר נחושים לממש את ההכרזה של פלדמן על כך שהחברה עומדת להתמקד מעתה בפעילות נדל"ן בלבד ולחסל את אחזקות החברה בתחומים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully