וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: החברה לישראל עלתה ב-4.2%

נתן שבע

18.2.2007 / 19:22

ירידות השערים התמתנו בסיום והמעו"ף ננעל ביציבות. לאומי השילה 3%. מכתשים אגן עלתה ב-1.4%

גל המימושים שהחל ביום חמישי במניות השורה השנייה והשלישית ובמניות הנדל"ן - האפיקים שטיפסו בשיעור הגבוה ביותר מתחילת השנה - נמשך גם היום. יחד עם זאת, בשעת המסחר האחרונה התמתנו מעט ירידות השערים.

מדד המעו"ף שמר על יציבות ברמה של 990 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 0.4% לרמה של 993 נקודות, מדד תל טק ירד ב-0.7%. מחזור המסחר היה נמוך היום בשל חופשת הזרים והסתכם ב-1.3 מיליארד שקל.

"הדבר היחיד שמפחיד כרגע את השוק זו הרמה הפסיכולוגית של 1,000 הנקודות, למרות שלרמה זו אין משמעות כלל", אומר היום פעיל בכיר בשוק, "בסך הכל הנתונים על המשק חיוביים ואין חדשות רעות", אומר הפעיל.

ומה לגבי האג"ח הקונצרניות? "מי שנכנס היום לאיגרות חוב הבלתי מדורגות יפסיד כסף. אלה מעניקות היום תשואה נמוכה יחסית ומחירן גבוה. עם הזמן השוק יתאים עצמו למחירים הראויים לאיגרות אלה שצריכים להיות נמוכים יותר. מנגד דווקא האיגרות המדורגות (בעלות סיכון נמוך יותר) נסחרות ברמות סבירות", הוסיף הפעיל.

ובחזרה לשוק המניות המקומי - ירידות חדות במניות הנדל"ן גם היום. מדד הנדל"ן התממש בעוד 1.5%והשלים נפילה של כ-3% בשני ימי המסחר האחרונים. בין המניות בלטה אלביט הדמיה שהשילה 2.7% לאחר זינוק של יותר מ-30% מתחילת השנה. מדד תל אביב 75, שמושפע אף הוא מהירידות במניות הנדל"ן הנסחרות גם בו, השיל 1.2% לאחר ריצה של 10% מתחילת השנה. מדד היתר 30 ירד 1.6% לאחר שטיפס ב-13% מתחילת השנה.

טבע איבדה כ-2%, יותר מהפער שבו פתחה, לאחר שזינקה ב-8% בשבוע האחרון. הלחץ השלילי על המניה בא כנראה מכיוון הסקירה של סיטיגרופ שציינו כי נתח השוק של טיסברי, המתחרה לקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה, הולך וגדל על חשבון קופקסון. בסיטי גרופ ציטטו מתוך הדו"ח של ביוג'ן, לפיו 23.5% מהמשתמשים בטיסאברי הם משתמשי קופקסון לשעבר והשאר מחליפים טיפולים אחרים.

החברה לישראל הודיעה רשמית שתצטרף להתמודדות על רכישת השליטה בחברת בז"ן. החברה תתמודד ביחד עם סקיילקס של פטרוכימיים וגלנקור על רכישת גרעין השליטה בבית הזיקוק בחיפה שהיה בעבר בשליטתה. המכרז לציבור של בז"ן יתרחש מחר. החברה לישראל עלתה ב-4.2%. גם כי"ל, שבה שולטת החברה לישראל, טיפסה ללא סיבה מיוחדת ב-3%. סקיילקס זינקה ב-6.5% כאשר הצטרפות החברה לישראל אליה כנראה העלתה באופן משמעותי את סיכויה להשתלט על גרעין השליטה בחברה.

מימושים גם במניות הבנקים - את המחזור הגבוה בשוק ריכזה לאומי שאיבדה 3.1% לאחר זינוק של 6% בשבוע. מניית הפועלים ירדה 0.8%.

מכתשים אגן נסחרה על רקע הידיעה שהתפרסמה היום ב-TheMarker, לפיה היו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן מאיץ את תוכנית ההתייעלות בחברה. על עזיבת שני בכירים כבר הודיעה החברה בסוף השבוע האחרון, כאשר TheMarker חשף כי אילן לויטה, יו"ר החברה הבת ליקורד, אמור אף הוא לעזוב את החברה. עוד נכתב כי עד סוף הרבעון תפטר החברה 50 מ-3,200 מעובדיה. מכתשים אגן עלתה 1.4%.

יו"ר ברן ואחד ממייסדיה, מאיר דור, נעצר בסוף השבוע האחרון בחשד לעבירות על חוק ני"ע ושימוש במידע פנים ושוחרר בערבות. ברן איבדה 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully