וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות מייקר הריבית על משיכת היתר ב-0.5%

שלומי שפר

18.2.2007 / 8:46

מדובר על הריבית המשולמת על המדרגה הראשונה של משיכת היתר. את המדרגה האחרונה מוזיל הבנק ב-0.5%

בנק המזרחי-טפחות הודיע בשבוע שעבר ללקוחותיו על ייקור הריבית שמשלמים לקוחות הנמצאים במשיכת יתר. הבנק הודיע כי הוא מייקר את הריבית השנתית על משיכת היתר בשיעור של כ-0.5% - מדובר על הריבית המשולמת על המדרג הראשונה של משיכת היתר. במקביל הודיע הבנק כי על המדרגה השלישית של משיכת היתר הוא מוזיל את הריבית בכ-0.5%.

לאחר שבנק ישראל אסר על הבנקים לאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרות האשראי עברו הבנקים לפעול בשיטה של מסגרת אשראי מאושרת מראש, אך שיש בה כמה מדרגות. בבנק המזרחי-טפחות, לדוגמה, מסגרת האשראי המותרת היא לרוב שלוש פעמים השכר נטו של הלקוח, כאשר כל מדרגת אשראי היא בקירוב פעם אחת השכר. כך למשל לקוח ששכר הנטו שלו הוא 7,000 שקל יקבל מסגרת אשראי של עד 21,000 שקל, כאשר כל 7,000 שקל תהווה מדרגה אחרת הנושאת ריבית שונה. ככל שעולים במדרגות כך מתייקרת הריבית.

כעת מייקר הבנק את הריבית על המדרגה הראשונה, כך שמי שנפגע מכך הם למעשה כל מי שנמצא באוברדראפט. אולם אם יש לקוחות המנצלים את כל מסגרת האשראי, הרי שעל המדרגה השלישית הם ישלמו כעת ריבית נמוכה יותר, כך שמצבם לא יורע באופן משמעותי. במקביל הודיע הבנק כי הוא מוזיל את ריבית האוברדראפט ללקוחות צעירים ולחיילים ב-0.5% באופן גורף. מהבנק נמסר כי אחת לכמה זמן הוא בודק את עצמו מול כלל השוק ועושה התאמות.

בשבוע שעבר הודיע הבנק, המנוהל על ידי אלי יונס, כי הוא יוצא במהלך אגרסיווי לגיוס לקוחות חדשים ואיכותיים ויעניק 1,500 שקל למצטרפים חדשים לבנק אשר יעבירו אליו מדי חודש משכורת של 7,000 שקל נטו (ליחיד) או 10,000 שקל נטו לזוג. בחודשים האחרונים העניקו בבנק הלוואה של 30 אלף שקל ללא ריבית, כאשר חלק מהלקוחות בחרו להשתמש בכסף לסגירת המינוס אולם חלק בחרו להפקיד את הכסף בתוכנית חיסכון או בשוק ההון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully