וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלים במרקורי החליפו מיילים שדנו בבקדייטינג

שירלי יום-טוב

18.2.2007 / 11:26

על פי ה"וול סטריט ג'ורנל" באחר המיילים נכתב: "הנפילה במחיר המניה אילצה אותנו לשנות את יום המענק, ואתה תהיה מרוצה ממחיר המימוש החדש"

חלק בלתי נפרד משערוריית הבקדייטינג של אופציות בחברת מרקורי הישראלית כלל חליפת אי-מיילים בין מנהלים בכירים בחברה, אשר דנו בשינוי התאריכים ואף כינו לעתים את המעשה "שימוש בדיו הפלא של הבקדייטינג", כך חושף ה"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי.

החשיפה מתבססת על תביעה נגזרת שהוגשה על ידי בעלי מניות במרקורי לשעבר לבית המשפט בסנטה קלרה, קליפורניה. מרקורי כבר אינה חברה עצמאית ואינה נסחרת בנאסד"ק לאחר שבסוף השנה שעברה השלימה HP את רכישתה תמורת 4.5 מיליארד דולר. טרם רכישתה, נאלצה מרקורי למחוק 567 מיליון דולר מרווחיה בשנים 2002-1996 בשל רישום כוזב של הוצאות שנבעו מאופציות שעברו בקדייטינג.

פרשת האופציות במרקורי היתה אחת הראשונות שנחשפה, ואחריה הגיעו למעלה מ-100 פרשות נוספות, ביניהן בשתי חברות ישראליות - קומברס וצורן. הפרשה זיעזעה את מרקורי בסוף 2005 ובנובמבר של אותה שנה נאלץ היו"ר והמנכ"ל אמנון לנדן, מדור המייסדים, לעזוב את החברה באופן מיידי. בנוסף, עזבו סמנכ"ל הכספים, דאג סמית', ומזכירת החברה, סוזן סקייר.

בתכתובת אי-מייל אחת משנת 2000, כתב בכיר במחלקת הכספים של מרקורי לבכיר אחר על שימוש באותה "דיו קסמים" של בקדייטינג - שינוי רטרואקטיווי של תאריכי הענקת אופציות לימים בהם מניית החברה נסחרה במחיר נמוך - כדי להגדיל את הרווח בעת מימוש האופציה. הרווח במימוש אופציה נוצר מההפרש בין מחיר המניה למחיר המימוש. מחיר המימוש נקבע לפי מחיר המניה ביום הענקת האופציות, כך שככל שהוא נמוך יותר, נוצר רווח גדול יותר בעת מימוש האופציה.

בתכתובת אי-מייל אחרת נכתב לאחד העובדים, שקיבל אופציות שנעשה בהן בקדייטינג, כי "הנפילה במחיר המניה אילצה אותנו לשנות את יום המענק, ואתה תהיה מרוצה ממחיר המימוש החדש שנקבע".

התביעה, שחלקים ממנה נחשפו למרות התנגדות של בכירים לשעבר בחברה שעומדים במרכזה, חושפת גם כיצד בוצע הבקדייטינג: מענקי אופציות אושרו על ידי דירקטוריון בחברה באמצעות פקסים, אולם כדי לקבוע תאריך חדש - בו מחיר המניה היה נמוך יותר - מחקו בכירים בחברה את התאריך שהודפס באופן אוטומטי על תדפיס הפקס.

התביעה הנגזרת (תביעה שמוגשת על ידי בעלי מניות בשם החברה נגד מנהלים בה), תובעת את שרלין אברמס ודאג סמית' - שניהם סמנכ"לי כספים במרקורי בעבר. בנוסף, נתבעים סקייר וקנת' קליין, לשעבר סמנכ"ל תפעול. בתביעה נאמר כי נגד אמנון לנדן מתוכננת תביעה נפרדת.

בתביעה מוזכרת תכתובת אי-מייל מאפריל 2000 בין לנדן לאברמס, הדנה במענק אופציות לעובדת חדשה במרקורי. מניית החברה היתה בהידרדרות באותה תקופה והשניים העדיפו לחכות עד שהמניה תפסיק לרדת כדי "לנעול" מועד הענקת אופציות. "המסמכים לא נשלחו אליך עדיין מפני שירידת מחיר המניה גרמה לנו לשנות את יום מענק האופציות, כך שתקבלי מחיר מימוש נמוך. המענק יאושר בשבוע הבא על ידי אברמס ולנדן. אני יודעת שאת ממתינה מזה זמן, אבל האמיני לי, את תהיי מאושרת יותר עם המחיר החדש", כתבה עובדת שעסקה בנושאי תגמול, לעובדת החדשה. היא אף סיימה את התכתובת בפרצוף מחייך - סמיילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully