וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן תשיב דמי חניה מיותרים שגבתה

כרמל בן צור

18.2.2007 / 12:07

העירייה הודתה כי גבתה 4.40 שקלים לשעה, בעוד שמה-1 בינואר 2006 היה עליה לגבות 4.10 שקלים לשעה

עיריית רמת גן הודיעה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי בישיבה מורחבת של הנהלת העיר הוחלט לתקן את שיעור אגרת הסדר החניה מסכום של 4.40 שקלים לשעה, לסכום של 4.10 שקלים לשעה - החל מה-1 בינואר 2006. ההודעה הוגשה במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה, באמצעות עו"ד ניצן גדות, בטענה לגביית יתר במדחנים.

לדברי העירייה, משמעות ההחלטה היא כי כל מי שיציג כרטיס חניה על פיו הוא שילם עבור שעת חניה 4.40 שקלים, יקבל החזר יחסי של כספו. בהתאם לכך, העירייה מבקשת מבית המשפט לדחות את הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

על פי הבקשה, חוק תובענות ייצוגיות קובע כי בית המשפט לא יאשר תובענה ייצוגית בתביעת השבה נגד רשות, אם הרשות הודיעה כי תחדל מהגבייה שבשלה הוגשה הבקשה והוכח לבית המשפט כי היא חדלה מהגבייה האמורה, תוך 90 ימים מהמועד בו הוגשה הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

עו"ד גדות אמר בתגובה להודעת העירייה, כי "ההסדר לפיו כל אדם שיציג כרטיס חניה לפי תעריף של 4.40 שקלים יקבל החזר יחסי, נראה לנו בעייתי וחסר משמעות מעשית, שכן מטבע הדברים אנשים אינם נוהגים לשמור בידיהם קבלות של מדחנים - וגם אם היו שומרים, קשה להניח שיטריחו עצמם למשרדי העירייה לשם קבלת החזר של שקלים בודדים. לדעתנו, לאור הבעייתיות של ההסדר, יש להגיע להסדר אחר לפיו תבוצע הפחתה בתעריף דמי החניה במשך השנים הבאות, שממנו ייהנה כל ציבור הנהגים".

בתשובה לבקשה שהגישה העירייה, מבקשים ליאור וורסל ומשה פרחי, שהגישו את התביעה, לחייב את העירייה למסור להם פרטים מלאים באשר להיקף הכספים שנגבו על ידה "ביתר ושלא כדין"; לחייב את העירייה לבצע הפחתה מתאימה בתעריף אגרת חניה בעתיד, או לחלופין לפרסם הודעה מתאימה לציבור הרחב בדבר זכאותו לקבל החזר כספים בגין דמי חניה שנגבו על ידה ביתר; וכן לאפשר להם ולבאי כוחם לטעון בנפרד בנוגע לגמול המיוחד ולשכר הטרחה המגיע להם, לדבריהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully