וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל תחבור לפטרוכימיים במכרז על בז"ן

נתן שבע

18.2.2007 / 12:34

החברה לישראל תחבור לקבוצה שבה שותפה גם גלנקור והיא זו שתוביל את הקבוצה. מאיר שמיר נותר בחוץ

הולך ומסתמן גרעין השליטה בבית הזיקוק בחיפה. החברה לישראל וקבוצת פדרמן ייגשו ביחד להנפקת בית הזיקוק בחיפה מחר, כך הודיעו לפני שעה קלה החברות בהודעה מיוחדת לבורסה לניירות ערך. על פי מזכר ההסכמות בין השניים, חלקה של החברה במניות בז"ן, שיירכשו על ידי הצדדים במסגרת ההנפקה, יעמוד על 80% והיתרה תוחזק על ידי קבוצת סקיילקס, בה שותפים דייויד פדרמן, יעקב גוטנשטיין, ואלכס פסל.

עוד הוסכם, כי הצדדים יפעלו במשותף למינוי דירקטורים בקבוצת בז"ן בהתאם לאחזקותיהם בבז"ן. בנוסף, נקבע במזכר ההסכמות כי לקבוצת סקיילקס זכות אופציה להגדיל אחזקותיה במניות בז"ן ל- 45% ממניות בז"ן שיירכשו על ידי הצדדים במסגרת ההנפקה, במחיר העלות, תוך 120 יום. לאחר מימוש האופציה, אם תמומש, יעמדו לקבוצת סקיילקס זכויות Buy Me Buy You - BMBY.

במקביל, הודיעה מבטח שמיר של [[מאיר שמיר]], כי לא תשתתף בקבוצה שבה חברה גם גלנקור.

מחר ייערך שלב הצעת המכר הציבורית בהפרטת בז"ן, שבמסגרתו תמכור המדינה 1.12 מיליארד מניות - 56% מהונה של החברה - בשווי של 2.7 שקל למניה ובתמורה כוללת של 3 מיליארד שקל. המכרז המוסדי שזכה לביקושים ערים הסתיים בשבוע שעבר, במסגרתו מכרה המדינה 44% מבז"ן לפי שווי של 1.279 מיליארד דולר - גבוה ב-23% מהשווי המינימלי שעמד על 1.04 מיליארד דולר.

השלב השני בהפרטת בתי הזיקוק צפוי להתפתח למאבק לרכישת השליטה בחברה, דרך הבורסה. בין המתמודדים הנוספים על רכישת השליטה בבז"ן חיפה, נמצאת גם אפריקה ישראל של [[לב לבייב]], שטרם הודיעה רשמית על הצטרפותה למירוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully