וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד מקדים פרישתם של מאות עובדים בבזק

ערן גבאי

18.2.2007 / 16:49

מציע פנסיה ו-250% פיצויים למי שיחתום עד ה-31 במארס. המי שלא יחתום יהיה זכאי לפיצויים של 130% בלבד

הנהלת בזק מנסה להקדים פרשיתם של עד 300 עובדים נוספים כבר במהלך 2007, על חשבון היקף הפרישה הצפוי ב-2008. זאת, בתנאי פרישה מרצון במסלול פיצויים מוגדלים מיוחדים הכוללים שחרור זכויות הפנסיה בקרן מקפת ותשלום נוסף של 250% פיצויים - כך נודע ל-TheMarker. עוד נודע כי הנהלת בזק מחייבת את העובדים הקבועים שירצו לשמור על תנאי הפרישה האמורים, לחתום על הסכם הפרישה מרצון עד ה-31 במארס 2007, שאם לא יעשו כן, הם יהיו זכאים ל-130% פיצויים בלבד. כמו כן, הפרישה מהחברה תתבצע בתוך לכל המאוחר חודשיים, קרי עד ה-31 במאי 2007.

ממכתב שהועבר לעובדים על ידי סמנכ"ל משאבי אנוש בבזק, עולה כי ההצעה לפרישה מוקדמת מרצון הועברה לכלל עובדי החברה הקבועים, כ-5,000 עובדים. מניסוח המכתב לא ניתן להבין אם בכוונת ההנהלה להגדיל את מכסת הפורשים מהחברה מעבר ל-975 העובדים עליהם סוכם בהסגר הפרישה בדצמבר 2006, מול ועד העובדים. כמו כן, קיים ניסוח עמום באשר לשאלת הפנסיה לאותם עובדים שלא יחתמו על נכונותם לפרוש במסגרת ההסכם עד סוף מארס, כשמצוין כי "העובדים יהיו זכאים למסלול הפיצויים הרגיל הקובע בהסכם הקיבוצי, קרי הקפאת זכויות + 130% פיצויים בלבד". יו"ר ועד העובדים של בזק אומר כי גם עובד קבוע שלא יחתום על הפרישה מרצון עד סוף מארס, יהיה זכאי לפנסיה.

בזק עוברת בימים אלה את התהליך לשינוי הארגוני המקיף ומעבר החברה מחלוקה גיאוגרפית לחלוקה פונקציונאלית. במסגרת השינוי, שעיקרו צפוי להימשך עד תחילת מארס, ישונה המבנה הארגוני של החברה, יושלם שיבוץ המנהלים במבנה החדש, יתבצע ניוד פיסי של עובדים ויותאמו נהלים לסביבת העבודה החדשה. במסגרת התייעלות זו החלו בבזק בשיבוץ העובדים ובמהלך של שינוי תעסוקתי מקיף של מאות עובדים בחברה.

מהמכתב שהגיע לידי TheMarker עולה עוד כי תפקידים רבים בבזק צפויים להתייתר, יחידות רבות עוברות למיקום שונה ועל ידי כך קיים לחץ על העובדים שנדרשים לבחור אם לפרוש או לעבוד באזור המרוחק ממקום המגורים שלהם, וכן קיים איום על חלק מהעובדים ביכולת הקידום שלהם, או כפי שהדבר מנוסח במכתב "רמת הניהול של העובדים משתנה והם חשים שמבצע הפרישה הוא הזדמנות לשינוי עבורם".

לתנאי הפרישה במסלול הפיצויים המוגדלים והמיוחדים זכאים עובדים קבועים מתחת לגיל 45 או בעלי ותק של מתחת ל-15 שנה.

מנכ"ל בזק, יעקב גלברד, ויו"ר ועד העובדים, שלמה כפיר, הגיעו בתחילת דצמבר 2006 להסכמה על הסדר הפרישה והשינוי הארגוני בבזק. הסכם הפרישה של העובדים בבזק נחשב למפתח לשיפור בתוצאות בזק, שתוכל לבצע התייעלות מקיפה בפעילותה במהלך השנתיים הקרובות. על פי פרטי ההסכם, הוחלט על פרישתם של 975 עובדים בבזק עד 2008, כאשר היקף ההפרשה בגין תוכנית הפרישה צפוי להסתכם בכ-450 מיליון שקל או 330 מיליון שקל אחרי מס, שכן בגין כ-200 עובדים מהם כבר בוצעה הפרשה קודמת. עד היום, הופרשו במסגרת הסכמי הפרישה בבזק כ-550 מיליון שקל. באשר ל-1,225 עובדים נוספים, עומדת להנהלה האופציה לפטרם בין 2013-2009 בתנאים זהים ברובם לאלה של תנאי הפרישה הנוכחיים. העובדים יקבלו גם 3% אופציות נוספות למניות החברה במחיר מימוש של 50% ממחיר המניה במועד הנפקת האופציות ? הפרשה נוספת של כ-160 מיליון שקל. תוכנית הפרישה כוללת גם הסכמה של ועד העובדים שלא להתערב עוד באף החלטה ניהולית בחברה, וכן שהחל ב-2007 עובדי בזק יתוגמלו על פי תוצאות.

במסגרת ההסכם על שינוי ארגוני בחברה, הוחלט כי פעילות מטות בזק תעבור ממבנה על פי חלוקה גיאוגרפית, למבנה על פי חלוקה פונקציונלית. הפעילות בבזק מתקיימת מזה עשרות שנים במבנה אזורי של חטיבות גיאוגרפיות, תחת ניהולם של מנהלי חטיבות שונים ומערכי שירות ותפעול נפרדים. החלוקה לחטיבת חיפה והצפון, חטיבת תל אביב והשרון, חטיבת ירושלים והדרום וחטיבת המטה - מייצרת כפילויות והעסקת מאות עובדים מיותרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully