וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת חריפה על מינויו של יעקב גנות למפכ"ל המשטרה

יובל יועז

19.2.2007 / 7:04

בתשובה לשאלת דיכטר אמר מזוז כי מינוי יעקב גנות שעמד למשפט וזוכה בערעור בעליון הוא בעייתי אך אין לכך כך מניעה משפטית

את ההודעה על מינויו של נציב שירות בתי הסוהר, רב גונדר גנות, למפכ"ל הבא. "זהו מינוי של בעיטה בפנים של ניצבי המשטרה", אמר קצין בכיר במשטרה, "מינוי שהגיע מצדו של שר שהגיע מראש עם אג'נדה מאוד אנטי-משטרתית. ועדת זיילר ופרשת בני סלע היו בעבורו רק פלטפורמה כדי להגיע לנקודה הזו".



במכתב שכתב מזוז לדיכטר סקר היועץ המשפטי את השתלשלות זיכוי גנות בבית המשפט העליון בדצמבר 1996. בפסק הדין של העליון זוכה גנות מעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרה בשלוש פרשות שונות. שופטי הרוב שזיכו את גנות מאשמה קבעו כי "כמות המקרים מקנה את הנופך המושחת, ואולם נותר ספק אם המקרים חצו את גבול השחיתות, ואם עברו מתחום העבירה המשמעתית לתחום העבירה הפלילית". השופט יעקב קדמי בדעת מיעוט ביקש להרשיע את גנות בעבירת הפרת אמונים.



מזוז פירט את הביקורת שהשמיעו השופטים על גנות, וציין שבעקבות הפרשה הורחק גנות לתקופה ארוכה מהמשטרה. לצד ציון העובדה שאין מניעה משפטית למנותו למפכ"ל הדגיש מזוז, כי יש לשקול את כל השיקולים הרלוונטיים, לא רק את שאלת המניעה המשפטית, וכן את נסיבות המינוי של גנות למפכ"ל בעת הנוכחית, לנוכח הצורך למנות אדם בלא רבב בהתחשב במסקנות ועדת זיילר. הוא הדגיש במכתבו את הצורך ברכישת אמון הציבור במינוי מפכ"ל חדש למשטרה, מתוך כוונה שדיכטר יימנע ממינוי גנות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully