וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפקת בז"ן יצאה לדרך

שרון קדמי

19.2.2007 / 10:53

הערכות: הביקוש לרכישת 56% ממניות בז"ן הוא לפי שווי שצפוי לנוע סביב 1.5 מיליארד דולר

ההנפקה המסתמנת כגדולה אי פעם בישראל יצאה לדרך. בשעות אלה החלו מוזרמים הביקושים לרכישת 56% ממניות בית הזיקוק בחיפה לפי שווי שצפוי לנוע סביב 1.5 מיליארד דולר, זאת על פי המאבק על גרעין השליטה, אם יתפתח.

הנעלם הגדול הוא האם תשתתף בהנפקה ואז צפוי להתפתח מאבק שכזה מול קבוצת פדרמן-עופר שהודיעה אתמול על התמודדות משותפת.

ללא קשר, מי שעשוי לנגוס בנתח לא קטן של מניות הם דווקא הגופים המוסדיים, שרבים נותרו בשבוע שעבר עם חצי תאוותם בידם לאחר ביקושים של פי 3.5 מהסחורה שהוצעה. כך שבסוף היום בהחלט יכול להיווצר מצב בו המוסדיים, שבשבוע שעבר הוגבלו כל אחד לרכישת 4.99% ממניות בית הזיקוק, יחזיקו נתחים גדולים יותר.

מי שצפוי להפתיע ולמרות ההכחשות בשבועות האחרונים הם דווקא ארבע חברות הדלק הגדולות: פז, סונול, דור אלון ודלק שחלקן לפחות צפוי לרכוש מניות במסגרת ההנפקה. 4 החברות מוגבלות לרכישת עד 4.99% ממניות בית הזיקוק, רחוק מגרעין שליטה אך בהחלט זכות השתתפות באסיפה הכללית ונטילת חלק בקבלת ההחלטות.

לדברי גורם בכיר באחת מחברות הדלק הגדולות, "לשלם 75 מיליון דולר בשביל "למרר" את החיים לבעלי השליטה הם לא מעט כסף, אבל יש תענוגות בחיים שלפעמים שווה לשלם עליהם". עם זאת, לא כל החברות יוכלו לרכוש את מלוא 4.99%, מאחר שחלקן כבר מחזיקות במניות בבית הזיקוק באמצעות הגופים המוסדיים בהם הם מחזיקים, כך למשל, קבוצת דלק המחזיקה בפניקס שככל הנראה רכשה מניות בשבוע שעבר. כך שאם דלק תחליט לרכוש, היא תוכל להגיע ל-4.99% ממניות בית הזיקוק באמצעות כל החברות בהן היא מחזיקה.

באשר למהלך המכרז עצמו, היום יונפקו בסך הכל 1.212 מיליארד מניות מתוך כ-2 מיליארד שהוקצו (היתרה נמכרה בשבוע שעבר לגופים המוסדיים). המינימום להזמנה הוא יחידה אחת במחיר מינימום שנקבע בהנפקה המוסדית שעומד על 2.702 שקל. למעשה, ניתן להציע כל מחיר וכל כמות מניות מעל לסף. ניתן להזרים עד שלוש בקשות שונות, בהפרש של לפחות שקל אחד ביניהן. הבקשות יתקבלו בבורסה מ-08:30 עד 15:00, וב-16:00 יתברר מיהו בעל הבית החדש של בית הזיקוק בחיפה.

ככל מכרז תתבצע הנפקת בז"ן מלמעלה למטה: המחיר ייקבע כשההיצע של המניות יפגוש את הביקושים שיוזרמו. אם גברת כהן קלעה בול למחיר המכרז, היא תקבל מניות באופן יחסי לשאר הבקשות (פרו-ראטה). אם היא הזרימה מחיר גבוה יותר מהמחיר שנקבע, היא תזכה להחזיק בכל כמות המניות שביקשה. אם כשלה בתחזיותיה והמחיר שהציעה נמוך מהמחיר שנקבע - היא תיאלץ לרכוש את המניות בימי המסחר הבאים, כשמניית בז"ן תתחיל להיסחר בבורסה (ככל הנראה במדד ת"א 25).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully