וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.18 שקלים

טל לוי

19.2.2007 / 15:43

הדולר רחוק רק 2 אגורות משפל של יותר מ-5 שנים. היורו היציג איבד 0.42% ושערו נקבע על 5.492 שקלים

הדולר איבד היום 0.476% ושערו נקבע על 4.183 שקלים - רחוק רק 2 אגורות משפל של יותר מ-5 שנים. היורו איבד 0.42% ושערו 5.492 שקלים. בשבוע שעבר נחלש הדולר בעולם מול המטבעות המובילים בעקבות נתונים מאכזבים בארה"ב. בארץ, דווקא שמר הדולר על כוחו מול השקל עד לפרסום מדד המחירים לצרכן ביום חמישי בערב.

"השחקנים בשוק העדיפו שלא לקחת פוזיציות טרם פרסום מדד המחירים לצרכן כדי להימנע מהפתעות כלשהן", אומר הכלכלן הראשי בבית ההשקעות גיפט, ערן בסון, "עם פרסום מדד המחירים לצרכן שעמד בציפיות (0.1%-) החל הדולר לצלול מרמות של יותר מ-4.20 שקלים לרמה של 4.186 שקלים בשעה זו". בסון מעריך כי מדובר בתגובה מאוחרת למסחר בעולם.

בסון מציין כי בשוק חששו מהפתעה במדד המחירים לצרכן - הפתעה שפירושה השפעה על גובה הריבית במשק. ואולם, המדד דווקא נפל לטווח הצפוי. בינתיים, ממשיכה החבורה המקומית לשבור שיאים ולהעניק רוח גבית לשקל. המטבע המקומי שואב עוצמה נוספת גם מהעלאת דירוג האשראי (מ"יציב" ל"חיובי") בשבוע שעבר ע"י סוכנות הדירוג S&P. לפי שעה, גם ריבית ישראלית נמוכה ב-1% לעומת הריבית בארה"ב אינה נותנת אותותיה ואינה מצליחה להחליש את השקל.

ב-2006 הסתכמה האינפלציה ב-0.1%-, כלומר רחוק מיעד האינפלציה של הממשלה שעומד על 1%-3%. ה"אשם" העיקרי הוא הדולר שנחלש ב-8.5% וגרע כ-2.5% מהאינפלציה. בבנק ישראל מנסים להתמודד עם התופעה באמצעות הורדות ריבית שאמורות להחליש את המטבע המקומי - אולם עד כה ללא הועיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully