וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבירות על חוק הגנת הצרכן ב"כפר השעשועים"

רוני לינדר-גנץ

19.2.2007 / 11:15

על גבי "קפסולות דם" שכתוב עליהן בלועזית "סכנת חנק. לא מיועד לילדים מתחת לגיל 14" - נכתב בעברית "מגיל 3 ומעלה"

עבירות על חוק הגנת הצרכן ברשת הצעצועים "כפר השעשועים": בבדיקה שערך הממונה על הגנת הצרכן בתמ"ת, עו"ד יצחק קמחי באחת מחנויות הרשת, התגלו מספר עבירות, בהן אי סימון מחירים על גבי מוצרים, אי מתן אזהרות או הוראות שימוש בעברית על גבי מוצרים שיש עליהם אזהרות באנגלית, וסימון מטעה בעברית הסותר את הוראות היצרן באנגלית.

כך, למשל, על גבי ערכת מייק אפ, עליה אזהרה להימנע משימוש באזורים שונים בגוף, לא מסומנת הערה זהה בעברית. על גבי "קפסולות דם" שכתוב עליהן בלועזית "סכנת חנק - חלקים קטנים. לא מיועד לילדים מתחת לגיל 14" - נכתב בעברית "מגיל 3 ומעלה".

הממונה על הגנת הצרכן קובע כי אי סימון המוצרים, אי מתן הוראות אזהרה או שימוש ומתן הוראות אזהרה בעברית העומדות בסתירה להוראות בלועזית עלולים להטעות את הצרכנים ומהווים עבירה לכאורה על הוראות סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן התשמ"א 1981 והפרה של חובת הגילוי לצרכן בניגוד לכאורה לסעיף 4 בחוק והפרה של הוראות סעיפים 17 ו-18 בחוק.

בעקבות הממצאים, דורש הממונה ממנכ"ל הרשת, אבי כץ, להסיר מן המדפים את הצעצועים שאינם מסומנים כראוי ולבצע את השינויים הדרושים.

רשת "כפר השעשועים" מסרה בתגובה: "קבוצת 'כפר השעשועים' מייבאת עשרות ואלפי סוגי פריטים ושמה בראש מעיינה את נושא בטיחות המוצרים. הרשת מקפידה על הכיתוב שיהיה מתאים לפי תקנות משרד המסחר והתעשייה ודואגת לתרגם את ההוראות במדויק לעברית. אם נפלה שגיאה שגרמה לכאורה להטעיית הצרכנים, אנו מצטערים מאוד על כך ונתקן את הדרוש תיקון באופן מיידי. הנושא בבדיקה מדוקדקת בכל חניות הרשת, אך למיטב ידיעתנו מבין עשרות אלפי פריטים, נמצאו רק מספר פריטים בודדים הדרושים טיפול ואכן הנושא יטופל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully