וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכרים בלבד: מנכ"ל ברודקום הגיש בקשה למכור 4 מיליון מניות נוספות של החברה

יהודה שויצר

22.8.2001 / 17:24

שווי המניות נאמד ב-130 מיליון דולר; ברודקום רכשה בסוף שנת 2000 את הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק

מנכ"ל ברודקום (סימול BRCM), ממשיך למכור את החזקותיו בחברה. הנרי ניקולס הגיש בקשה לרשות ניירות ערך בארה"ב למכור 4 מיליון מניות - בשווי של יותר מ-130 מיליון דולר. ברודקום עלתה לכותרות בישראל לאחר שרכשה בסוף שנת 2000 את הסטארט אפ הישראלי ויז'נטק.

אין זו הפעם הראשונה שמנכ"ל חברת ברודקום מוכר מניות של החברה בהיקפים גדולים. בתחילת השנה פורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", רשימה של בעלי עניין בחברות היי-טק מהנאסד"ק, שמכרו מניות בהיקפים נכבדים לפני נפילת השוק.

יותר מ-50 מנהלים גדולים נמצאים בין המרוויחים הגדולים, שמכרו מניות בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר בין אוקטובר 1999 לסוף שנת 2000. השמות הבולטים הם של מנכ"לי ברודקום, i2 technology, ברוקייד, JDS יוניפייז ואינפוספייס.

הנרי ניקולס, התבלט ברשימה, כיוון שמכר מניות בשווי 509 מיליון דולר בתקופה המדווחת. אם מוסיפים לכך את המכירה שביצע הנרי סמואלי, המייסד השותף של ניקולס - מגיעים ליותר ממיליארד דולר.

השניים עמדו בפני תביעה של בעלי מניות, הטוענים כי החברה ניפחה את תוצאותיה הפיננסיות כדי להקפיץ את המניות. בכתב התביעה צוין כי שני מייסדי החברה הצליחו לחסוך לעצמם הפסדים רבים. דובר ברודקום הגיב על ידיעה זו, בכך השניים מכרו את מניותיהם לפי לוח זמנים שנקבע מראש, בלי קשר למחיר המניה.

ירידה מתמדת בערך המניה

מאז מארס 2000 נפלו מניות ברודקום לכ-90%: ממחיר שיא של 319 דולר, למחיר של 33 דולר אתמול.

במהלך הרבעון השני פיטרה החברה למעלה מ-200 עובדים במטרה לקצץ בהוצאות ולשפר את יעילות החברה, כך מסרה ברודקום.

יצרנית שבבי התקשורת דיווחה על הפסד נקי ברבעון השני שנת 2001. ההפסד ברבעון הגיע ל-41.1 מיליון דולר, או הפסד של 16 סנט למניה, לא כולל הוצאות חד פעמיות, לעומת רווח של 61.1 מיליון דולר, או רווח של 24 סנט למניה ברבעון המקביל. מכירות החברה ברבעון הגיעו ל-210.9 מיליון דולר, ירידה של 14% לעומת הרבעון המקביל.

בתקופת הפריחה של הנאסד"ק הסטארט אפ הישראלית ויז'נטק (VisionTech) נרכש על ידי ברודקום תמורת 8 מיליון מניות ברודקום, שהיו שוות ביום ההודעה על העסקה כ-780 מיליון דולר. היום מחיר מניות אלה נחתך בקרוב ל-75%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully