וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום: אלף בית של כלכלה - להמשיך ולהוריד הריבית

הארץ

22.8.2001 / 20:50

הציג תוכניתו לתקציב 2002; במרכזה: תשתיות, מלחמה באבטלה והקטנת הביורוקרטיה

שר האוצר, סילבן שלום, הציג היום את השינויים המבניים במשק בתקציב 2002. לדבריו, כמה תחומים יזכו לעדיפות: תחום התשתיות, באמצעות השקעות ממשלתיות ופרטיות, המלחמה באבטלה והקטנת הביורוקרטיה. הממשלה תדון בשינויים בישיבת התקציב הקרובה, ביום רביעי בשבוע הבא.

שלום מתח ביקורת על נגיד בנק ישראל, דוד קליין, ואמר כי יעד הגירעון ב-2002 היה יכול להיות נמוך יותר, אם הנגיד היה מוריד את הריבית בצורה נמרצת יותר. התקציב לשנה הבאה יהיה 205.4 מיליארד שקל, והגירעון יהיה 11.9 מיליארד שקל.

שלום הוסיף כי להערכתו, המשק ימשיך בתנומתו: "בשיעורי ריבית כאלה, כפי שקובע בנק ישראל, המשק ימשיך להיות ממותן. זה אלף בית של כלכלה. גם כיום יש מקום להמשך הורדות הריבית". שלום הוסיף כי לא יוטלו מסים חדשים בשנה הבאה.

לדברי שלום, בתקציב 2002 תשקיע הממשלה בתשתיות אנושיות, בעיקר דרך מערכת החינוך. בין השינויים המוצעים: הארכת חוק חינוך חובה מכיתה י לכיתה יב ופתיחת האוניברסיטאות בפני כל בעלי תעודת הבגרות.

מנכ"ל משרד האוצר, אוהד מראני, אמר כי חרף ההאטה במשק וחרף האירועים הביטחוניים והיחלשות השווקים בעולם, אין כל משבר כלכלי בישראל - אין קפיצה באינפלציה או ריצה אל הדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully