וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות המוליכים למחצה מתאוששות; מוטורולה עולה ב-4.3%

דפנה מאור

22.8.2001 / 16:56

AOL-טיים וורנר יורדת ב-0.3% לאחר שהודיעה כי תקצץ 1,200 משרות בחטיבת האינטרנט שלה, אמריקה אונליין

מניות השבבים פתחו את המסחר בעליות שערים. מדד המוליכים למחצה רושם עלייה של 1.8% יום לאחר שנפל בשיעור דומה. אינטל עולה ב-1.6%, מניית AMD עולה ב-5%, וברודקום עולה ב-2.5%. מנכ"לה של יצרנית שבבי התקשורת שרכשה את ויז'נטק הישראלית הגיש בקשה למכור 4 מיליון מניות שבידיו.

המשקיעים מגיבים באדישות להודעת AOL-טיים וורנר כי תקצץ 1,200 משרות בחטיבת האינטרנט שלה, אמריקה אונליין. בכך אישרה החברה שמועות שהתרוצצו מזה כמה ימים. הקיצוצים נעשים במטרה להגיע לתחזיות הרווח של החטיבה לשנת 2001 במקביל להאטה בפרסום ובמכירות. המניה יורדת ב-0.3%.

בנוסף לקיצוצים בחטיבת האינטרנט, AOL תקצץ 500 משרות במיזם משותף שלה עם נטסקייפ של סאן מיקרוסיסטמס. בעקבות הקיצוצים תידרש AOL-טיים וורנר לרשום הפרשה של 100-125 מיליון דולר ברבעון השלישי.

מיקרוסופט עולה ב-0.4% לאחר שמנכ"ל החברה אמר כי היא קרובה מאוד להוציא את חבילת התוכנה החדשה שלה. סטיב באלמר אמר לנאספים בכנס טכנולוגיה בסאו פאולו כי חלונות XP עשויה להימכר ליצרני מחשבים כבר ביום שישי הקרוב. זהו, במקרה או שלא, המועד בו שופט חדש ימונה לשבת במשפט תביעת ההגבלים העסקיים נגד מיקרוסופט.

מוטורול עולה ב-4.3% לאחר שהודיעה אתמול כי היא שוקלת למכור את חטיבת המוליכים למחצה שלה. נשיא החברה, רוברט גראוני, אמר בשיחה עם אנליסטים כי אם לא יחול מפנה בחטיבת השבבים המפסידה של החברה, הוא ישקול "להיפטר ממנה".

ג'נרל מוטורס (סימול GM) עולה ב-2.2% לאחר שחזרה ואישרה אתמול את תחזיות הרווח שלה לרבעון השלישי, ואת תחזיות התפוקה לשאר השנה. האישור נמסר לאחר יומיים של ירידות חדות במחיר המניה בעקבות חששות מעתיד תעשיית הרכב האמריקאית.

מניות יצרנית הרכב הגדולה בעולם ויריבתה השכנה בדטרויט, פורד (סימול F), נפלו חדות בימים האחרונים לאחר שפורד הזהירה בשבוע שעבר מרווחים נמוכים מהצפוי ביתרת השנה, והכריזה על קיצוץ 5,000 משרות לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully