וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: הפועלים איבדה 2.7% למרות המלצת "קנייה"

שרון שפורר

20.2.2007 / 17:59

המדדים שוב נכשלו בניסיון לפרוץ את רף ה-1,000. אל על איבדה 2.4% לאור פרסומים על כניסתן לישראל של חברות לטיסות זולות

תל אביב שוב כשלה בפריצת הרף הפסיכולוגי בגובה 1,000 הנקודות, ואחרי שאתמול חתמה בעליות של למעלה מ-1% ועלתה היום מעל 1,000 נקודות, נסוגה בחזרה למטה. ברקע אמנם נרשמים מימושים בבורסות אירופה כמו גם בפתיחת המסחר בוול סטריט, אבל נראה כי השוק המקומי הושפע היום בעיקר משורה של נתונים ותחזיות מסוגים שונים. חלקם מעידים על חוזקה של הכלכלה ואולי גם על הבורסה המקומית; חלקם - כמו הגידול ביתרות השורט לשיא חדש - מאותתים על פסימיות של המשקיעים ואולי גם על ירידות מתקרבות.

מדד המעו"ף סיים בירידה של 1.1% ל-992.5 נקודות; מדד תל אביב 100 ירד ב-1.2% ל-993.2 נקודות; מדד התל טק 15 השיל מעליו 0.6% וירידות חדות נרשמו במדד היתר 30 (2.4%); מדד תל אביב 75 (1.6%) וגם בבנקים (2.1%) ובנדל"ן (1.4%).

ירידות מחירים נרשמו גם בשוק הסולידי, שם השילו השחרים השקליים הארוכים 0.04% ואילו הגלילים הצמודים הארוכים ירדו בשיעור של עד ל-0.26%.

מחזור המסחר היה ער גם היום כבתקופה האחרונה והסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

עניין ער ריכז היום ענף הבנקים, שאופיין בירידות חדות אחרי שבוע שבמהלכו עלה מדד תל אביב בנקים ב-4.3%. מניית בנק הפועלים איבדה 2.7% במחזור הגבוה באחד העם של כ-145 מיליון שקל. מניית לאומי ירדה ב-2.2% במחזור השני בהיקפו - כ-120 מיליון שקל ואילו מניית דיסקונט השילה 1.3% ומזרחי-טפחות נכנעה גם היא למגמה וירדה בכחצי אחוז.

ברקע למסחר במניות הענף היום עמדה המלצת "קנייה" של דויטשה בנק לארבעת הבנקים הגדולים. בדויטשה הזהירו עם זאת, כי צפויה האטה בפעילות הבנקים בטווח הבינוני בלבד וייתכן כי אזהרה זו היא העומדת ברקע לסנטימנט השלילי. בבנק העניקו למניות מחירי יעד גבוהים בכ-16%-6% ממחירי השוק.

עוד בפיננסים - כלל ביטוח פתחה בעלייה אך התממשה בסיום ב-2.9% במחזור של כ-17 מיליון שקל כשברקע, השלמת ההנפקה של החברה הבת - כלל פיננסים - אתמול. בעקבות ביקושים ערים, נחתמה ההנפקה במחיר המקסימום, המשקף לבית ההשקעות שווי של כ-1.35 מיליארד שקל. כלל ביטוח עלתה מאז תחילת החודש ועד הבוקר בכ-16%. כלל ביטוח גררה אחריה גם את חברתה לענף במעו"ף - חברת הראל, שצנחה ב-3.6%.

השלמתה של הנפקת בז"ן, שבסופה רכשה קבוצת עופר פדרמן את השליטה בבתי הזיקוק בחיפה, כשאפריקה ישראל פרשה מהמכרז, עומדת ברקע למסחר בשתי מניות המעו"ף. מניות החברה לישראל שבשליטת סמי ועידן עופר מאבדת 0.2% לאחר ריצה של כ-9% בשבוע. סקיילקס, שדרכה רכש דיוויד פדרמן את השליטה בבז"ן חיפה ביחד עם עידן וסמי עופר, מתממשת ב-2.1%.

ואם כבר גיוסים - מניות בז"ן חיפה שהשלימה גם היא הנפקתה לציבור אתמול, יחלו להיסחר בבורסה מחר. בינתיים, מניות פז נפט, בעלת השליטה בבז"ן אשדוד, איבדו היום 4.5% במחזור של כ-13 מיליון שקל. פז נפט נסחרת במחיר הנמוך ממחיר ההנפקה בכ-4% אחרי שהתאוששה מסוף ינואר וקיזזה ירידה חדה יותר שנרשמה עד אז.

הנפקת בז"ן חיפה שלחה היום מטה את מניותיהם של הזוכים המאושרים וגם של הפורשים מהמכרז: החברה לישראל של סמי ועידן עופר וסקיילקס של דיוויד פדרמן הגיבו לרכישת השליטה בירידות של 0.9% ו-4.1%, בהתאמה, כשהראשונה מרכזת את המחזור הרביעי בהיקפו בבורסה של כ-85 מיליון שקל והשנייה מרכזת מחזור ער מהרגיל של כ-20 מיליון שקל.

אפריקה ישראל של לב לבייב איבדה 0.5% במחזור של כ-50 מיליון שקל. אפריקה נסחרה גם על רקע הודעתה על התקשרות עם תאגיד רוסי בעיר המחוז פרם, בייזום פרויקטים בתחום הנדל"ן בהיקף השקעה כולל של כ-400 מיליון דולר. חלקה של אפריקה בפרויקט יעמוד על כ-30% וחברה אחרת שתקח בו חלק (20%) היא דניה סיבוס. דניה סיבוס עלתה היום ב-1.4% במחזור של כ-5.6 מיליון שקל.

בקרב המניות הדואליות. טבע ממוקמת כרגע במקום השני בין חברות המעו"ף אם מודדים את התשואות מתחילת השנה - תשואה של כ-21%, מתוכם כ-7% בשבוע האחרון. ברקע, תחזיות אופטימיות שסיפקה החברה לשנתיים הקרובות. היום חתמה טבע ללא שינוי במחזור של כ-73 מיליון שקל - החמישי באחד העם.

היחידה שמקדימה את טבע וצועדת בראש הטבלה היא פרטנר, עם תשואה של 27% מתחילת השנה, כשהיא נהנית בעיקר מהנפקתה של המתחרה סלקום בניו יורק לפי שווי של כ-2 מיליארד דולר. פרטנר הוסיפה היום 0.1% במחזור של כ-35 מיליון שקל.

גם השלישית באותה רשימה נחשקת, של תשואות במניות הגדולות של תל אביב, היא דואלית: חברת וריפון עם עלייה של כ-20%. וריפון ירדה ב-1.1%.

ההתקדמות המסתמנת בפתיחת השמיים בישראל לתחרות הכבידה היום על מניות אל על. ב-TheMarker פורסם כי חברות התעופה לטיסות זולות המובילות בעולם - איזי ג'ט ו-BMI - נמצאת בדרך לישראל. מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, יוצא היום ללונדון וייפגש בנפרד עם ראשי שתי החברות כדי להסדיר את תחילת פעילותן. אל על שעלתה מתחילת השנה בכ-19%, התממשה היום ב-2.4% במחזור של 900 אלף שקל.

אלביט מערכות איבדה היום 1.5%. החברה, שבשליטת מיקי פדרמן, זכתה במכרז להקמת מרכז הדרכה למטוסי צופית (מטוס מנהלים אזרחי שעבר הסבה למטוס צבאי) עבור חיל האוויר הישראלי. פוטנציאל ההכנסות הצפויות לאלביט מערכות מהפרויקט מוערך בלמעלה מ-15 מיליון דולר.

עוד ברקע למסחר במניות הדואליות של תל אביב - המשך עונת הדו"חות בוול סטריט: היום דיווחו בין היתר תפרון ואיתוראן - ושתיהן סבלו מירידות בעקבות הדיווח של 7.8% ו-1.2%, בהתאמה, במחזורים של כ-11 ו-19 מיליון שקל בהתאמה. תפרון סיפקה תחזיות מאכזבות להמשך השנה עם האטה מסוימת במחצית השנה הראשונה ל-2007. החברה, שפירסמה היום את תוצאותיה לשנת 2006 העריכה כי בסך הכל היא תרשום צמיחה נוספת גם ב-2007. איתוראן דווקא סיפקה תוצאות טובות מהצפוי כשההכנסות צמחו ב-23% ברבעון הרביעי ל-29 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם בכ-5.2 מיליון דולר.

מקרב מניות היתר, בלטו היום אלו של פטרו גרופ עם מחזור של כ-6 מיליון שקל ועלייה של 0.9%. ברקע, הנפקה קרובה של חברת אומריס, בעלת השליטה בחברה.

בתעודות הסל, ריכזו גם היום עניין שלוש תעודות שורט שריכזו ביחד מחזורים של כ-70 מיליון שקל ותעודת השורט החדשה בשוק מבט נדל"ן חסר שעלתה היום ב-3.3% כשהיא ממנפת ירידה במדד הנדל"ן ביותר מפי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully