וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר בשפל של חמש שנים: יורד ל-4.177 שקלים

טל לוי

20.2.2007 / 9:21

אילן אנגל מאקסלנס: "ההערכות הן כי חלק גדול מהירידה החדה של הדולר מול השקל, קשור להנפקת בז"ן"

נמשכת ירידת הדולר. המטבע האמריקאי מאבד בשעה זו 0.1% והוא נסחר ברמה של 4.177 שקלים. ב-14 בדצמבר 2006 רשם הדולר שפל של חמש שנים, כאשר שערו היציג נקבע על 4.176 שקלים - כך שמדובר כמעט בשפל דומה. עם זאת, חשוב לזכור שבתקופה ההיא נסחר הדולר גם ברמות של 4.16 שקלים, אם כי מדובר בשער שנקבע תוך כדי המסחר ולא בשער יציג.

ההערכות מדברות על כך שחלק גדול מהירידה החדה של הדולר מול השקל, שהחלה ביום חמישי עם שבירת רמת ה-4.22 שקלים, היו קשורות להיערכות של משקיעים וחברות לקראת ההשתתפות בהנפקת בז"ן" - אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס גלובל מרקטס, אילן אנגל. "במקביל, ממשיך הדולר להיחלש בעולם ולכן גם בארץ", הוא מוסיף.

האופטימיות לגבי הכלכלה הישראלית, שהחלה בשבוע שעבר עם הודעתה של סוכנות הדירוג S&P בדבר העלאת דירוג האשראי של ישראל, ביחד עם הגאות בשוק המניות - כל אלה גורמים לסנטימנט חיובי כלפי השקל.

אנגל מציין כי, "אתמול ראינו בתי השקעות זרים שהיו בצד קוני הדולרים ומוכרי השקלים. גם המחזורים אתמול היו גבוהים מהממוצע. זאת, למרות שאתמול לא התקיים מסחר בארה"ב בשל חופשת יום הנשיאים. מעבר לכך, השוק בציפייה לקראת הודעת הריבית בישראל ביום שני הקרוב. השפעה נוספת על הדולר צפויה להתרחש מחר עם פרסום מדד המחירים לצרכן בארה"ב.

הדולר נחלש בעולם וגם תשואות אג"ח ל-10 שנים, בעקבות שורת נתונים מאכזבים בארה"ב שכללו גירעון סחר גבוה מהצפוי, תנועות הון נמוכות מהצפוי לכיוון ארה"ב וכן נתונים לגבי מכירות קמעונאיות נמוכות מהצפוי. ולבסוף גם, נתון מאכזב בנושא התחלות הבנייה. "מדובר בתחילת מסע היחלשות של הדולר בעולם. בשבוע הקרוב אנו נכנסים ליעד של 4.20-4.15 שקלים", מסכם אנגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully