וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דויטשה בנק בהמלצת "קנייה" לבנקים הגדולים

טל לוי

20.2.2007 / 11:25

מפרסם המלצה לבנק הפועלים, לאומי, מזרחי-טפחות ודיסקונט. אולם מזהיר: בטווח הבינוני צפויה האטה

דויטשה בנק מפרסם הבוקר בהמלצת "קנייה" לארבעה מבין חמשת הבנקים הגדולים בישראל: בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק דיסקונט ובנק מזרחי טפחות. עם זאת, מזהירים בבנק כי צפויה האטה בפעילות הבנקים, בטווח הבינוני בלבד.

בנוסף להמלצת "קנייה", מעניקים בדויטשה מחירי יעד למניות. מחיר היעד שנקבע למניית בנק הפועלים עומד על 22 שקל - 6% מעל למחיר המניה הבוקר בבורסה בתל אביב. מחיר היעד שניתן למניית דיסקונט עומד על 11.7 שקל - 16.6% מעל למחיר המניה בשוק. מחיר היעד שמציבים בדויטשה למניית לאומי הוא 18 שקל - גבוה ב-12% ממחיר המניה בתל אביב הבוקר. ולבסוף, מניית מזרחי- טפחות זוכה למחיר יעד של 33 שקל - גבוה ב-5.7% לעומת מחיר המניה הבוקר.

מדד מניות הבנקים הוסיף 2.8% מתחילת השנה, תשואה נמוכה יחסית למדד המעו"ף, שהוסיף 8.3% מתחילת השנה, ולעומת מדד ת"א 100 שהוסיף בתקופה זו כ-9%. הבנקים רשמו שלוש שנים מצוינות בין 2003 ל-2005. מדד הבנקים עלה ב-2003 ב-65.5%, הוסיף 38.7% ב-2004 וזינק ב-55.2% ב-2005. ב-2006 הציגו הבנקים תשואה עלובה למדי של 3.6% בלבד.

בדויטשה בנק מציינים את האיומים מולם ניצבים הבנקים בישראל. לדבריהם, הבנקים מצויים בתקופת ה"פוסט צמיחה", כלומר יתקשו לגדול בעתיד ויתקשו להתגבר על אובדן ההכנסות בעקבות ועדת בכר. בנוסף, עמלות הבנקים נמצאות תחת איום רגולטורי.

לטענת דויטשה, הבנקים יפגינו צמיחה איטית אולם בתקופה הבינונית בלבד, כאשר ב-2008 צפויים הבנקים להציג צמיחה המבוססת בעיקר על פעילות בחו"ל ועל הורדת סך הוצאות הבנק. הבנקים ייהנו גם מהסביבה הכלכלית הטובה בישראל, המציגה צמיחה של כ-5% בשנה.

בדויטשה מפרטים גם את התרשמותם מכל בנק. כך למשל, דיסקונט הוא הבנק המועדף ויחד עם מזרחי-טפחות צפוי לצמוח בקצב מהיר לעומת שני הבנקים הגדולים. הפועלים הוא הבנק החזק ביותר, לאור האופן שבו הוא מנוהל ולאור התשואה הגובה שהוא מציג על ההון. לעומתו, ללאומי פוטנציאל גבוה לחלוקת דיווידנדים ולארגון מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully