וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות המוליכים למחצה עלו ב-5.2% ומשכו את המסחר לעליות; אינטל עלתה ב-3.3%

עפרה שלו

22.8.2001 / 23:43

יצרניות ציוד התקשורת בעליות: נורטל עלתה ב-4.7%; סיסקו ב-2.9%; מוטורולה ב-7.5% - לאחר שהודיעה כי היא שוקלת למכור את חטיבת המוליכים למחצה שלה

מניות השבבים משכו את המסחר לעליות שערים. מדד המוליכים למחצה של בורסת פילדלפיה רשם עלייה של 5.2%. אינטל עלתה ב-3.3%, מיקרון עלתה ב-5.5% וברודקום עלתה ב-2.8%. מנכ"לה של יצרנית שבבי התקשורת שרכשה את ויז'נטק הישראלית, הגיש בקשה למכור 4 מיליון מניות שבידיו. במגזר הפיננסים נרשמו עליות שערים.

מגמה חיובית נרשמה במגזר יצרניות ציוד התקשורת: נורטל עלתה ב-4.7%; סיסקו ב-2.9% ולוסנט ב-2.6%. JDS יוניפייז (סימול JDSU) התבלטה בעלייה של 6%.

ממחקר שהתפרסם היום עולה כי לוסנט מכרה ברבעון השני ציוד תקשורת אופטי ב-847.5 מיליון דולר, והעלתה את נתח השוק שלה בענף זה ל-21%. בכך כבשה לוסנט שוב את הבכורה כיצרנית ציוד התקשורת לרשתות אופטיות המובילה בעולם. לוסנט לקחה את הבכורה מהמתחרה הקנדית נורטל, ששלטה בכיפה בשנתיים האחרונות.

מניות יצרניות החומרה בעיקר ירידות, בהובלת יצרניות מחשבי כף היד. האנדספרינג (סימול HAND) ירדה ב-9.4%.

המשקיעים הגיבו באדישות יחסית להודעת AOL -טיים וורנר כי תקצץ 1,200 משרות בחטיבת האינטרנט שלה, אמריקה אונליין, ושלחו את מנייתה לירידה של 1%. הקיצוצים נעשים במטרה להגיע לתחזיות הרווח של החטיבה לשנת 2001 במקביל להאטה בפרסום ובמכירות. אנליסטים העריכו היום כי ההאטה בפרסום תאלץ את AOL לקצץ תחזיות המכירות והרווח על בסיס EBITDA לשנת 2001.

מיקרוסופט ירדה ב-0.2%, לאחר שמנכ"ל החברה אמר כי היא קרובה מאוד להוציא את חבילת התוכנה החדשה שלה. סטיב באלמר אמר לנאספים בכנס טכנולוגיה בסאו פאולו כי חלונות XP עשויה להימכר ליצרני מחשבים כבר ביום שישי הקרוב. זהו, במקרה או שלא, המועד בו שופט חדש ימונה לשבת במשפט תביעת ההגבלים העסקיים נגד מיקרוסופט. מניות האינטרנט ותוכנה רשמו עליות שערים. אורקל עלתה ב-3.6%.

מוטורולה עלתה ב-7.5% לאחר שהודיעה אתמול כי היא שוקלת למכור את חטיבת המוליכים למחצה שלה. נשיא החברה, רוברט גראוני, אמר בשיחה עם אנליסטים כי אם לא יחול מפנה בחטיבת השבבים המפסידה של החברה, הוא ישקול "להיפטר ממנה".

ג'נרל מוטורס (סימול GM) עלתה ב-2.7%, לאחר שחזרה ואישרה אתמול את תחזיות הרווח שלה לרבעון השלישי, ואת תחזיות התפוקה לשאר השנה. האישור נמסר לאחר יומיים של ירידות חדות במחיר המניה בעקבות חששות מעתיד תעשיית הרכב האמריקאית.

חברת הטלקום ספרינט (סימול FON), ספקית שירותי שיחות ארוכות טווח השלישית בגודלה בארה"ב, גייסה 2.3 מיליארד דולר בשתי הנפקות של 60 ו-70 מיליון מניות חטיבת הסלולר ספרינט PCS. ההנפקות רשמו הצלחה גדולה מהצפוי: ספרינט ציפתה לגייס 2 מיליארד דולר בלבד. מניות החברה ירדו ב-2.4%, על רקע ירידות שערים במניות הטלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully