וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק מאבד 0.2%

עומרי כהן

20.2.2007 / 16:01

אורבוטק צונחת בכ-6% בתגובה לתחזית לשנה "מאתגרת" ב-2007 . אר.אר.סאט מגיבה בזינוק של 6.5% לתוצאות הכספיות

בוול סטריט נפתח שבוע המסחר בירידות שערים קלות. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2% ומדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי. בקרב הישראליות צונחת אורבוטק ב-5.6% בתגובה לתחזית לחולשה ב-2007. איתוראן מאבדת 0.4% לאחר פרסום התוצאות לרבעון הרביעי. אר.אר סאט, שפירסמה גם היא את תוצאותיה הכספיות, מזנקת ב-6.5%.

סקירת טרום מסחר

לאחר היציבות היחסית שאפיינה את המסחר בוול סטריט בסוף השבוע שעבר, מצביעים היום החוזים העתידיים על ירידות קלות של עד 0.1% במדדי המניות המובילים. לאחר חופשת יום הנשיאים, אשר קיצרה את שבוע המסחר הנוכחי בוול סטריט לארבעה ימים, חוזרים המשקיעים לפעילות ביום נטול נתוני מקרו משמעותיים.

עונת הדו"חות אמנם נמצאת לקראת סיום, אולם היום חשפו עוד שתיים מענקיות הכלכלה האמריקאית, וול-מארט והום דיפו, את ביצועיהן ברבעון הרביעי. וול-מארט, הקמעונית הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה של 9.7% ברווח הנקי ברבעון הרביעי ל-3.94 מיליארד דולר, הודות להוזלת מחירים של מוצרי אלקטרוניקה וצעצועים בעת עונת החגים, אשר נועדו למשוך את הצרכנים ולהגדיל מכירות. מנגד, צנחו רווחי רשת "עשה זאת בעצמך" הום דיפו ב-28% ל-925 מיליון דולר, בשל החולשה בשוק הנדל"ן למגורים בארה"ב.

רוח חיובית עשויה לספק עסקת המיזוג הגדולה בין שתי תחנות הרדיו הלווייני בארה"ב, סיריוס (סימול SIRI) ו-XM (סימול XMSR). במסגרת העסקה, תרכוש סיריוס את XM תמורת 4.6 מיליארד דולר בעסקת מניות.

גם אצל הישראליות טרם הסתיימה עונת הדו"חות והיום הגיע תורן של איתוראן, אורבוטק, נובה ואר.אר סאט. איתוראן עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות האנליסטים עם גידול של 23.4% בהכנסות ל-29 מיליון דולר וצמיחה של 41.3% ברווח הנקי ל-5.2 מיליון דולר. שיפור נרשם גם במספר המנויים נטו של איתוראן, אשר גדל ברבעון הרביעי ב-13 אלף, לאחר החולשה ברבעון השלישי, אשר התבטאה אז בגידול של שמונת אלפים מנויים בלבד. במקביל, העריכה החברה כי תרשום צמיחה דו-ספרתית בשורה העליונה גם ב-2007.

אורבוטק סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 103.3 מיליון דולר - בהתאם לתחזית הממוצעת בוול סטריט, ועלייה של 7% ביחס לרבעון המקביל. הרווח נקי ירד ב-22% ל-9.4 מיליון דולר. לדברי החברה, 2007 תהיה שנה מאתגרת, בשל ירידה בהוצאות הצפויות על ציוד לבדיקת צגים שטוחים מצידן של יצרניות הצגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully