וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HP: זינוק של 26% ברווח הרבעוני - מעל לתחזיות

20.2.2007 / 23:37

הכנסות ענקית הטכנולוגיה גדלו ב-11% ל-25.1 מיליארד דולר, הודות להגדלת נתחה בשוק המחשבים האישיים

ענקית המחשבים והמדפסות האמריקאית היולט פקארד (סימול HPQ), אשר רכשה בשנה שעברה את חברת מרקורי תמורת 4.5 מיליארד דולר, דיווחה היום על תוצאות רבעוניות שעלו על תחזיות האנליסטים בשורה התחתונה והעליונה כאחת, הודות להמשך הגדלת הנתח שלה בשוק המחשבים האישיים.

HP, אשר הדיחה בסתיו האחרון את מתחרתה דל (סימול DELL) מהתואר יצרנית המחשבים האישיים (PC) הגדולה בעולם, לראשונה זה שלוש שנים, רשמה ברבעון הכספים הראשון שלה, שהסתיים בסוף חודש ינואר, רווח של 1.55 מיליארד דולר, או 55 סנט למניה, גידול של 26% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה החברה רווח של 1.8 מיליארד דולר, או רווח של 65 סנט למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 62 סנט למניה.

HP, שהיא גם יצרנית המדפסות הגדולה בעולם, רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 25.1 מיליארד דולר, צמיחה של 11% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 24.3 מיליארד דולר.

"HP רשמה רבעון חזק, תוך שיפור בשולי הרווח וצמיחה איתנה בהכנסות לכל רוחב התחומים העסקיים", אמר מנכ"ל HP, מרק הרד, בעת פרסום הדו"חות. "נותרה בפנינו עוד עבודה רבה אך גם הזדמנויות רבות. אני בטוח שנוכל להמשיך במשימה, מתוך משמעת, ולספק תוצאות כספיות חזקות השנה", הוסיף הרד.

במבט קדימה צופה HP לרשום ברבעון הנוכחי, שהוא רבעון הכספים השני של החברה, רווח של 58-57 סנט למניה לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP) ורווח פרופורמה של 64-63 סנט למניה. בשנת הכספים כולה צופה החברה רווח של 2.4-2.35 דולרים למניה, ורווח פרופורמה של 2.65-2.6 דולרים למניה. בשורה העליונה צופה החברה לרשום הכנסות שנתיות של 99-98 מיליארד דולר.

מניית HP, אשר עלתה ב-26% ב-12 החודשים האחרונים ונסחרת במחיר הסמוך לשיא של שש שנים, יורדת בקרוב ל-1% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שרשמה עלייה בשיעור דומה בשעות המסחר הרגילות.

HP המשיכה להגדיל את הפער על פני מתחרתה דל גם ברבעון הרביעי של השנה. הנתח של HP בשוק העולמי גדל ברבעון הרביעי ל-17.4%, לעומת 16.3% ברבעון השלישי, בעוד שחלקה של דל בשוק התכווץ ל-13.9% ברבעון הרביעי, לעומת 16.1% ברבעון השלישי, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר.

צמרת HP עברה בחודשים האחרונים טלטלה בעקבות פרשת ריגול פנימי בחברה. היו"ר לשעבר של HP, פטרישה דאן, פוטרה בספטמבר, לאחר שהתברר כי אישרה לשכור חוקרים אשר השיגו באופן בלתי חוקי פרטי שיחות טלפון ומידע אישי נוסף של עיתונאים וחברי דירקטוריון HP, בניסיון לאתר את מקור ההדלפות מדירקטוריון החברה. בעקבות הפרשה, נפתחו חקירות פליליות נגד דאן, וכן נגד יועצה המשפטי לשעבר, קווין האנסקר ונגד חוקרים פרטיים ששכרה החברה.

בחודש דצמבר הסכימה HP לשלם 14.5 מיליון דולר כדי ליישב אישומים אזרחיים שהוגשו נגדה בגין הפרשה על ידי משרד התובע הכללי של מדינת קליפורניה. בחודש שעבר הושגה הרשעה ראשונה בפרשה, לאחר שבריאן וגנר, חוקר פרטי זוטר ממדינת קולורדו, הודה באישומים של גניבת זהות וקשירת קשר לביצוע עבירה. וגנר הודה כי קיבל תשלום מחברת HP עבור שירותיו, וכי השיג באופן בלתי חוקי מספרי ביטוח לאומי ומידע אישי נוסף של דירקטורים לשעבר של HP, בני משפחותיהם וכן עיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully