וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיגרופ: צ'ק פוינט מהווה מטרה אטרקטיווית להשתלטות

עומרי כהן

21.2.2007 / 12:58

דינמיקות חזקות בשוק להשתלטויות על חברות טכנולוגיה. ECI לא מועמדת להשתלטות ממונפת

צ'ק פוינט היא אחת מ-11 חברות במגזר הטכנולוגיה, אשר מהוות מטרה אטרקטיווית להשתלטות ממונפת מצד קרנות השקעה פרטיות (LBO) - כך מאמינים במחלקת המחקר של סיטיגרופ. "הדינמיקות בשוק שמניעות את הביקוש של קרנות השקעה פרטיות להשתלטויות ממונפות על חברות טכנולוגיה, נראות שלמות ומוצקות ב-2007", כתבו האנליסטים בסיטיגרופ. לדבריהם, שיעורי הריבית הנדיבים, התזרים החזק של קרנות ההשתלטות והשווי הסביר של חברות המטרה, עשויים לחזק מגמה זו.

לצד צ'ק פוינט מופיעות ברשימה יצרנית ציוד השבבים KLA טנקור, מקסים אינטיגרייטד גרופ, DST סיסטמס, אנאלוג דיואייסס סייפרס סמיקונדקטור וחברות נוספות. האנליסטים קרייג אליס, פטריק בארטון וטימות'י ארקיורי, מעריכים כי שלושה גורמים מרכזיים הופכים את צ'ק פוינט למועמדת אטרקטיווית להשתלטות כזאת: קופת מזומנים בשווי של יותר מ-1 מיליארד דולר המשקפת כמעט 20% משווי החברה, שווי נמוך ביחס לשוויין של חברות אחרות בענף התוכנה, וכן תזרים מזומנים תפעולי יציב, בהיקף שנתי של כ-350 מיליון דולר (נכון לשנתיים האחרונות).

על-פי המחקר של סיטיגרופ, השתלטות ממונפת על צ'ק פוינט תייצר לקרנות ההשקעה הפרטיות שיעור תשואה פנימי (IRR) גבוה של 30% על ההשקעה, וזאת בהנחה שהחברה תירכש בפרמיה של 25% על מחיר של כ-24.9 דולר למניה (מחיר הסגירה ב-14 בפברואר, המשקף שיא של שנתיים).

מנגד, מציינים בסיטיגרופ גורמים אשר יכולים להקטין במידה מסוימת את הסבירות להשתלטות ממונפת על צ'ק פוינט. העובדה שהמנכ"ל הנוכחי של צ'ק פוינט, מייסד החברה גיל שויד, מתנגד למכירתה, לצד הסיכון הנוסף אשר הכרוך אצל חלק מהמשקיעים בהשקעה בישראל, וכן רכישת פרוטקט דאטה תמורת 625 שבוצעה לאחרונה, עשויים להערכת האנליסטים לפגוע ברצון קרנות ההשקעה להשתלט על צ'ק פוינט.

למרות האפשרות להשתלטות על צ'ק פוינט, שומרים בסיטיגרופ על המלצת "החזק" למניה, לאור התחרות העזה בשוק הליבה של החברה - תוכנות הפיירוול. בסיטיגרופ מציינים, כי צ'ק פוינט אומנם צופה צמיחה של 25%-20% בהכנסות ב-2007, אולם הרווח למניה של החברה צפוי לגדול ב-9% בלבד (על-פי אמצע טווח התחזיות של החברה), וזאת מאחר שיוזמות הצמיחה של החברה נושאות בחובן רווחיות תפעולית נמוכה יותר מזו של עסקי הליבה.

מספר מועמדות אפשריות להשתלטות ממונפת כזאת לא נכנסו בסופו של דבר לרשימה של סיטיגרופ, וביניהן ניתן למצוא גם את יצרנית ציוד התקשרות הישראלית טלקום. לדברי האנליסטים, הם אינם מחשיבים את אי.סי.איי כמועמדת להשתלטות ממונפת, מאחר ולהערכתם מעדיפות כיום מפעילות הטלקום, כי ספקיות הציוד באסטרטגיות שלהן יהיו חברות ציבוריות. "אנו חושבים שפחות סביר שלקוחות כדוגמת פראנס טלקום ודויטשה טלקום ירכשו ציוד מחברה פרטית", הוסיפו בסיטיגרופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully