וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה לישראל ודיוויד פדרמן מופסדים 15% על בז"ן

טל לוי

21.2.2007 / 17:55

המשקיעים המוסדיים מופסדים ב-8.3% על הנייר מאחר שרכשו את חלקם במחיר נמוך יותר


המסחר במניות בתי הזיקוק של חיפה נפתח הבוקר בירידות שערים והסתיים כאשר מחירה של המניה ננעל במחיר של 2.851 שקלים. אי לכך, קבוצת עופר-פדרמן מופסדת 15% על הנייר בעוד שהמשקיעים המוסדיים מופסדים 8.3% על הנייר.

קבוצת עופר-פדרמן זכתה שלשום בגרעין השליטה בבית הזיקוק בחיפה, לאחר שרכשה במסגרת ההנפקה הציבורית 46% מבית הזיקוק. ההנפקה התבצעה לפי שווי מרשים של 1.57 מיליארד דולר - למעלה משווי ההנפקה המוסדית שהתקיימה בשבוע שעבר, בה נמכרו 44% ממניות בית הזיקוק לפי שווי של 1.28 מיליארד דולר.

על פי תוצאות המכרז לציבור, נמכרו 56% מהון המניות של בז"ן במחיר של 3.3 שקלים למניה, המשקפים לחברה שווי של כ-6.6 מיליארד שקל, שהם כ-1.57 מיליארד דולר. בעלת המניות הגדולה ביותר היא קבוצת מפעלים פטרוכימיים של דיוויד פדרמן והחברה לישראל של סמי ועידן עופר, אשר לה יוקצו 46% ממניות בז"ן. לציבור יוקצו 10%, בנוסף ל-44% שהוקצו בשלב המוסדי. בסך הכל, ייסחרו בפיזור רחב בציבור 54% מהון המניות של בז"ן.

בסך הכל, רואה קבוצת עופר-פדרמן מחיר מניה של 3.3 שקלים לעומת המשקיעים המוסדיים שרכשו את המניות במחיר של 3.11 שקלים. ובכל מקרה, נכון לשעה זו שני הצדדים מופסדים על הנייר.

אחת הסיבות למחיר הנאה שהציעה קבוצת עופר-פדרמן היא החשש שמא אפריקה ישראל של לב לבייב תתמודד גם היא על רכישת השליטה במפעלים. הסיבה לכך היא שבקבוצה מעוניינים להחזיק בשליטה בלעדית במפעלים ללא שותפים נוספים. לבסוף, נודע כי אפריקה כלל לא התמודדה על רכישת השליטה והרווח נכנס הישר לקופת המדינה.

בכך מסתיים הליך פיצול ומכירה של בתי הזיקוק בישראל, שהחל לפני כחצי שנה עם מכירת בית הזיקוק באשדוד לחברת פז תמורת 3.25 מיליארד שקל. בסך הכל, הכניסה המדינה לקופתה כ-10 מיליארד שקל בשנה האחרונה ממכירת שני בתי הזיקוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully