וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצבא מנסה למחוק את נ.י.פ מהבורסה

הארץ

23.8.2001 / 9:17

נצבא מחזיקה ביותר מ-90% ממניות נ.י.פ,

מאת רותם שטרקמן

הצעת רכש של חברת נצבא למניות חברת נ.י.פ, פורסמה אתמול על ידי החברה. נצבא מחזיקה ביותר מ-90% ממניות נ.י.פ, כך שעליה לרכוש פחות מ-%5 מהמניות כדי שתוכל לבצע רכישה כפויה של שאר המניות. לפני יומיים פורסם בתקשורת כי חברת הנדל"ן קומפי בודקת את אפשרות רכישת השליטה בנצבא, ואף עורכת בדיקות כדאיות כלכלית.

מחיר ההצעה שפורסמה אתמול היה 17.5 שקל למניה, הגבוה בכ-23% ממחיר המניה בבורסה, וגרם למניה להשוות את המחיר להצעה בזינוק של 20%.

נ.י.פ, הנסחרת לפי שווי שוק של 29 מיליון דולר (לאחר העליות אתמול), עוסקת בעיקר בהשבחת נכסי מקרקעין ובפיתוח נכסיה. החברה מאתרת קרקעות או נכסים מניבים לצורך התרחבותה וקידום פעילותה בשוק הנדל"ן, בתחומי מסחר, משרדים, מגורים ותעשייה. לחברה 8 נכסי מקרקעין, הכוללים את פרויקט בית הפירמידה, פרויקט התחנה הישנה בחיפה, ובית נ.י.פ בתל אביב. כן מחזיקה החברה ב-35% ממניות חברת התחנה המרכזית, החדשה המנהלת את התחנה המרכזית של בתל אביב וב-25% ממניות רדיו ללא הפסקה.

חברת נצבא פועלת גם בתחום הנדל"ן ובכלל זה בייזום, פיתוח, תפעול והשכרה של מרכזים מסחריים, בנייני משרדים, תחנות מרכזיות מוסכים וחניונים. בעלת העניין העיקרית בנצבא היא נצבא התנחלויות (70%), ש-57% ממניותיה מוחזקות על ידי חברי אגד ויורשיהם. באחרונה חתמה החברה הסכם עם חברת שופרסל להקמת חנות יוניברס קלאב בגודל של כ-8,000 מ"ר באזור התעשייה של חולון. כן מקדמת החברה פרויקט משרדים בן 65 קומות, בשטח של 55 אלף מ"ר, שיקרא מגדל נצבא, וימוקם במרכז תל אביב צמוד לבית אגד.

החל מהשנה עוסקת החברה גם בענף התיירות היוצאת במסגרת תאגיד משותף שבו היא שותפה עם איסתא ליינס בחלקים שווים. התאגיד עוסק בארגון שירותי נסיעות, חבילות נופש וטיולים מאורגנים המשווקים בסניפי התאגיד בישראל, ובשיטת שיווק ישיר באמצעות מרכז הזמנות טלפוני ארצי. בנוסף מספקת החברה עבור רשות שדות התעופה שירותי הסעות נוסעים בין בית הנתיבות לבין מקום חניית המטוסים.

נצבא פירסמה אתמול את דו"חותיה לרבעון השני, ובהם גידול של 50% ברווח הנקי ל-10 מיליון שקל, תוך ירידה קלה של 1.5 מיליון שקל בהכנסות. מרבית ההכנסות מקורן בהשכרת הנכסים וניהולם (39 מיליון), והשאר משירותי ההסעות בשדה התעופה ומתיירות (10 מיליון שקל).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully