וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לסכסוך בין עיריית תל אביב ועזריאלי

אבי בר-אלי

21.2.2007 / 21:29

העירייה תחזיר לחברה 10 מיליון שקל. הסכום יקוזז מן האגרות שתידרש הקבוצה לשלם עבור המגדל השלישי הנבנה במתחם

עיריית תל אביב תשיב לקבוצת עזריאלי סכום של 10 מיליון שקל בגין חיובי יתר לכאורה, בהיטלי פיתוח - כך סוכם בהסדר פשרה בין באי כוחה של העירייה לבין נציגי חברת קנית השלום השקעות (מקבוצת עזריאלי). ל-TheMarker נודע עוד כי הסכום לא יועבר ישירות לידי החברה - אלא יקוזז מהיטלי הפיתוח שלהם תידרש החברה, עם השלמת בנייתו של המגדל השלישי במתחם ("המגדל המרובע").

במהלך שנות התשעים שילמה קנית לעיריית תל אביב אגרות והיטלי פיתוח בסך של למעלה מ-100 מיליון שקל, בגין הקמת מגדלי עזריאלי בצומת הקריה בעיר. בין היתר, שילמה החברה לעירייה היטלי ביוב בסך כ-20 מיליון שקל. קנית הגישה מספר השגות בגין החיובים וטענה ביןהיתר, כי במסגרת העבודות בפרויקט שיקמה תשתיות בהיקף נרחב יותר ובכך תרמה באופן משמעותי גם לפיתוח האזור כולו. משנדחו השגותיה - הגישה נגד העירייה תביעות בסך כולל של כ-50 מיליון שקל.

קנית ביקשה מבית המשפט לאחד בין תביעותיה השונות, ולהעביר גם את הדיון בהיטלי הביוב לבית המשפט (מוועדת הערר לענייני ביוב). העירייה התנגדה למהלך זה בטענה כי אין בסמכותו של בית המשפט לדון בשלב זה בערר, אך בית המשפט המחוזי דחה טענותיה. העירייה הגישה לבית המשפט העליון בקשת ערעור וזו אמנם התקבלה. כמה ימים טרם הדיון בעליון הגיעו הצדדים להסכם הפשרה, בקשת הערעור נמחקה והדיון המקדמי בסוגית הסמכויות - נמנע.

עיריית תל אביב יוצגה בידי עוה"ד אלי וילצ'יק ואילנה תמם ממשרד עוה"ד וילצ'יק. קנית השלום השקעות יוצגה בידי עוה"ד רונית פלג ודוד שמעונוב ממשרד פלג, כהן, דויטש ושות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully