וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל תעשיות מצמצמת הפסדים: הרבעון השני הסתיים בהפסד של 64 מיליון שקל

שלומי גולובינסקי

23.8.2001 / 10:35

מחקה עשרות מיליוני שקלים בגין המחיקות של סאיטקס ונהנתה מעלייה ברווחי כיתן וברק; נשר הרוויחה 33 מיליון שקל ברבעון

כלל תעשיות מסיימת היום רבעון נוסף של הפסדים. הפעם הסתכמו ההפסדים ב-64 מיליון שקל, נמוך בהרבה מרמת ההפסדים שהציגה במהלך שני הרבעונים האחרונים.

כלל תעשיות תחזור ככל הנראה לרווחיות כבר ברבעון השלישי של השנה, תודות למספר רווחי הון גדולים שאמורים להיכלל בדו"חותיה הכספים, ובראשם רווח הון של 255 מיליון שקל בגין מכירות 25% ממניות משאב לידי CRH האירית, ורווח הון של 19 מיליון שקל בגין מכירת זכויות מקרקעין שביצעה החברה הבת קבוצת בוני ערים.

כל זה צפוי כאמור ברבעון השלישי. ברבעון השני ספגה כלל תעשיות השפעות חד פעמיות שליליות של 56 מיליון שקל, בעיקר כתוצאה מהפחתה שביצעה סאיטקס בגין ירידת ערך השקעתה בקריאו (27 מיליון שקל), והפחתת מוניטין שיוחסה לפעילות קריאו בגין השקעת כלל אלקטרוניקה בסאיטקס (21 מיליון שקל). כלל תעשיות גם סבלה מהפחתה של 36 מיליון שקל בחברות כלולות, שקוזזה מרווח הון של 46 מיליון שקל ממכירת יתרת מניות חברת התרופות PRI הנסחרת בנאסד"ק.

חוץ ממחיקות חד פעמיות, סבלה כלל תעשיות גם מירידה ברווחיות החברות הבנות, ובראשן יצרנית המלט נשר, שאמורה להניב לקבוצה רווחי ענק ברבעון השלישי. מכירות נשר ירדו ב-26% ברבעון השני לעומת המקביל. הרווח הנקי שהשיגה נשר ברבעון הסתכם ב-33 מיליון שקל, לעומת 43 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכלל תעשיות מסבירים, כי השפעת הירידה במכירות קוזזה בחלקה בזכות השבתת קווי ייצור מיושנים, שהביאה לקטנת עלויות אנרגיה.

עוד חברות בנות שהציגו הרעה בתוצאותיהן הכספיות ברבעון השני היו מפעלי נייר חדרה , עם רווח נקי רבעוני של 9 מיליון שקל, לעומת רווח של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל, פולגת, שהפסידה ברבעון 10 מיליון שקל, ופאנדטק , שעברה להפסד של 15 מיליון שקל (מפעולות נמשכות), לעומת רווח של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל.

יוצאות מן הכלל היו חברת התקשרות ברק, שעברה לרווחיות מפתיעה (וככל הנראה גם חד פעמית) של 5 מיליון שקל בשל רווחי מימון, וכיתן, שהגדילה את רווחיה ל-11 מיליון שקל ברבעון השני, לאחר שהציגה רווח נקי של 7 מיליון שקל ברבעון המקביל. בכלל תעשיות מציינים כי על אף ההאטה במשק, עלו מכירות כיתן מ-184 מיליון שקל ל-204 מיליון שקל ברבעון הנוכחי.

מתחילת השנה הפסדיה כלל תעשיות 283 מיליון שקל. חלק ניכר מההפסדים נבעו לכלל תעשיות מהחברה הבת כלל אלקטרוניקה שמוזגה לאחרונה לידי כלל תעשיות בדרך של החלפת מניות. כלל אלקטרוניקה רשמה ברבעון השני של השנה הפסד ענק של 198 מיליון שקל, בדרך להפסד חצי שנתי של 515 מיליון שקל.

יתרות המזומן (המאוחד) של כלל תעשיות הסתכמו בסוף הרבעון השני ב-132 מיליון שקל, אולם לאלה אמור להצטרף מזומן בהיקף של כ-850 מילין שקל, בעקבות השלמת עסקת CRH והדיווידנד שמשכה כלל תעשיות מהחברה ערב העסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully