וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקיב ממשיך לנצל את התמחור הנמוך לאג"ח של טריון: החברה רכשה בחודשיים האחרונים חוב בשווי 104.3 מ' ד'

גתית פנקס

23.8.2001 / 13:41

תרשום רווח הון של 56.5 מ' ד' "על הנייר", בנוסף לרווח של 121.5 מ' ד' ברבעון הקודם; הקצתה ביוני 100 אלף אופציות לפיליפס במחיר של 5.98 ד' למניה - גבוה ב-40% ממחיר המניה היום

מאז סוף החודש שעבר חברת טריון בניהולם של האחים זקי ושלמה רקיב, שומרת על דממת אלחוט, ולא פירסמה אפילו הודעה אחת למשקיעיה. ההודעה האחרונה שלה היתה הדו"חות הכספיים של החברה, שלא היו משהו שכדאי להתגאות בו וכללו הודעה על פיטורי עובדים ומחיקות עתק.

עם זאת, נראה שמאחורי הקלעים מתבצעים מהלכים מעניינים ביותר מהם עולה כי טריון ממשיכה לבצע פדיונות מוקדמים של האג"ח שלה, ומנצלת את העובדה שהשוק מתמחר את האג"ח שלה בצורה נמוכה ביותר.

במהלך יולי-אוגוסט רכשה טריון בשוק אג"ח שלה בסכום כולל של 104.3 מיליון דולר, ולצורך כך הוציאה מקופת המזומנים שלה 45 מיליון דולר בלבד. לאור זאת, החברה, המתמחה במודמים לכבלים, מציינת כי היא זכתה ברווח "על הנייר" (לפני מס) של כ-56.5 מיליון דולר - פעולה שכוונתה לשפר את תזרים המזומנים שלה.

שילמה 120 מ' ד' לרכוש חוב של 300 מ' ד'

אל ה"תחביב" של זכי רקיב לרכוש את החוב של החברה התוודע שוק ההון בעת פרסום תוצאותיה הכספיות של החברה לרבעון הראשון של השנה. אז הודיעה טריון כי ביצעה פדיון מוקדם של אג"ח שלה בהיקף של 196.6 מיליון דולר - חוב שכדי למחוק אותו הוציאה מקופת המזומנים שלה 75 מיליון דולר בלבד, ורשמה רווח חד פעמי של 121.5 מיליון דולר.

מקורו של החוב הכולל הוא בהנפקת באג"ח להמרה שביצעה טריון בגובה של 500 מיליון דולר ביולי 2000 - רגע לפני שהמניה קרסה בקול תרועה רמה. כעת, החוב של טריון צומצם לכדי 200 מיליון דולר "בלבד", כאשר תמורת רכישת 300 מיליון הדולר הנותרים שילמה החברה 120 מיליון דולר בלבד. שווי השוק של החברה היום הוא של כ-290 מיליון דולר.

אולם בכך לא מסתיימים המהלכים המתרחשים כיום בחברה: טריון הקצתה 100 אלף אופציות במחיר מימוש של 5.98 דולר למניה עבור חברת פיליפס (סמיקונדקטורס) ביוני 2001, במסגרת היחסים האסטרטגיים בין החברות. מאז המניה הידרדרה, כך שמחיר זה גבוה בכ-40% מהרמות הנוכחיות שלה. במסגרת היחסים בין החברות, טריון מסתמכת על פיליפס לאספקת רכיבי ה-ASIC עליהם היא מסתמכת בייצור מוצריה.

והתרחשות אחרונה בחברה: טריון משלימה בתקופה זו את תהליך הקיצוץ במצבת כוח האדם שלה, וברבעון השני של השנה היא ביצעה פיטורים של 106 עובדים מתוך 815 עובדיה. להערכת האנליסטית אנדריאה גרין מבית ההשקעות ליהמן ברדרס, החברה תפטר בתקופה הקרובה 18 עובדים נוספים כך שבסיכום כללי יהיה מדובר בפיטורי 124 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully