וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיינה ממריאה ב-13% לפני הפתיחה עם הצטרפותה למדד ה-S&P 500

יהודה שויצר

23.8.2001 / 15:47

ההצטרפות למדד תחייב מנהלי קרנות צמודות למדד לרכוש מניות של החברה

סיינה (סימול CIEN) עולה ב-13% במסחר שלפני הפתיחה עם פרסום הודעה כי מנייתה תיכלל במדד ה-S&P 500. סיינה תחליף במדד את מניית חברת הביטוח האמריקאית אמריקן ג'נרל, שנרכשה ע"י מתחרתה, אמריקן אינטרנשונל.

מניות של חברות הנכללות במדד חשוב כגון ה-S&P 500 רושמות בד"כ עליות חדות מאחר שמנהלי קרנות, הצמודות למדד, חייבים לרכוש את מניות החברות כחלק מתיק המניות שלהם. מנהלי קרנות אלה, המחזיקות בנכסים בהיקף של טריליון דולר, יהיו חייבים לרכוש כ-31 מיליון מניות של סיינה על מנת לשקף את הכללתה במדד.

על מנת להשתתף במדד ה-S&P 500 על החברה להיות אמריקאית, להחזיק בשווי שוק מינימלי של 3-5 מיליארד דולר, ומניות החברה חייבות להיות נזילות - לפחות 50% מהמניות צריכות להיות מוחזקות בידיים פרטיות.

סיינה קיצצה לפני כשבוע את תחזיות הרווח לשנות הכספים 2001 ו-2002 בשל האטה בביקוש לציוד רשתות אופטיות. אזהרת הרווח הפתיעה את האנליסטים, שציפו שהמוצרים החדשים של סיינה, כגון מתגים יעילים יותר, יסייעו לה לעמוד בתחזיות.

ג'וסף צ'יניסי, סמנכ"ל הכספים של סיינה, אמר בשיחת הוועידה שקיימה היום החברה לאחר פרסום הדו"ח הרבעוני, כי המכירות ב-2002 יראו צמיחה דו-ספרתית נמוכה. בעבר אמרה סיינה כי המכירות ב-2002 יעלו ב-45% עד 65%.

ברבעון הכספים הרביעי צופה סיינה לרשום רווח של 2-7 סנט למניה, לעומת תחזיות אנליסטים לרווח של 16 סנט למניה. המכירות ברבעון הרביעי יירדו ב-12% עד 20% ביחס לרבעון השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully