וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוסנט מתכננת סבב קיצוצים נוסף של 20 אלף משרות; הערכות: עשויה להפסיק את פעילות כרומטיס

TheStreet.com

23.8.2001 / 10:34

לכרומטיס ערך של 4 מיליארד ד' בספרי לוסנט, המתכננת למחוק קווי מוצרים לא רווחיים ולצאת משווקים לא כדאיים

לוסנט צפויה להודיע היום על סבב ארגון מחדש נוסף, שיכלול קיצוץ 20 אלף משרות, נוסף על 20 אלף משרות שכבר קיצצה. לפי הערכות, עשויה החברה לבצע מחיקות נוספות מהשקעותיה, ואולי למחוק את השקעתה בכרומטיס הישראלית, אותה רכשה בשנה שעברה תמורת 4.5 מיליארד דולר.

לוסנט מתכננת לרשום מחיקה של 9 מיליארד דולר שתכסה את יציאתה משווקים בארצות לא רווחיות, פרידתה מלקוחות לא רווחיים וקטיעתם של קווי מוצרים נטולי רווחיות. במונחי אנשים, מדובר ב-20 אלף עובדים נוספים שיאבדו את מרשתם, בנוסף ל-20 אלף שכבר עזבו. ההודעה בדבר הפיטורים תימסר היום בשעה 20:00 שעון ישראל.

14 חודשים לאחר שרכשה את יצרנית ציוד המטרו האופטי הישראלית כרומטיס, אשר מוצריה נועדו להצטרף לקו מוצרי הרשתות האופטיות הסינכרוני הישן של לוסנט, Sonet, נראה כי לוסנט איננה מציעה בשוק את המוצרים המתקדמים של כרומטיס. מוצרים אלה היו אמורים להיות זולים יותר, קטנים יותר ויעילים יותר.

אולם לאחר תהליך אינטגרציה קשה ומעיק עם שני מוצרי אופטיקה קיימים של לוסנט, מרבית צוות המכירות והפיתוח של כרומטיס הסתלק. בנוסף לכך, חטיבת האופטיקה של לוסנט היתה בצרה: ראשיה, שלושה במספר, עזבו בזה אחר זה בפתאומיות בשנה האחרונה. היום אומרים מומחים בענף כי המוצר של כרומטיס נעלם, ודיווחי עיתונות טריים אומרים כי זרוע המו"פ שלה בישראל עומדת לנפוח את נשמתה.

לנוכח העובדה שלוסנט מנסה לצמצם את פעילותה מחוץ לארה"ב ולבטל מוצרים לא רווחיים, לא יהיה זה מופרז להניח כי כרומטיס, שכתרי יוקרה רבים נקשרו לה, נמצאת תחת סיכון כזה. בנוגע לעלויות, לאחר שרשמה מחיקה של 428 מיליון דולר עבור מו"פ בפיתוח על כרומטיס, ערכה הרשום של כרומטיס במאזן של לוסנט הוא קרוב ל-4 מיליארד דולר.

לוסנט לא מגיבה בנוגע לכרומטיס לקראת הודעתה על הארגון מחדש, המתוכננת לצהרי היום לפי שעון מזרח ארה"ב.

"אנחנו בוחנים את כל תחומי העסקים כחלק מתהליך הארגון מחדש", אמר דובר לוסנט. "אין לנו שום דבר להכריז בנוגע למוצרים או שירותים בשלב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully