וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: UPC קרסה לשפל היסטורי; פראנס טלקום וסונרה מקצצות 4,000 עובדים

רונן סרברניק

23.8.2001 / 19:25

אקוונט, מפעילת רשת תקשורת הנתונים הגדולה בעולם, יורדת ב-3.5% לאחר שהודיעה כי תקצץ ב-3,000 משרות על רקע המיזוג עם פראנס טלקום

המסחר בבורסות אירופה, אשר התאפיין הבוקר בתנודתיות, נסגר במגמה מעורבת. לאחר פתיחה חיובית, שתודלקה בהשראת העליות אמש בוול סטריט, נסוגו המדדים המובילים באירופה לטריטוריה שלילית על רקע עדויות נוספות המאוששות את עומק ההאטה הכלכלית בגוש היורו. בורסת לונדון נסגרה בירידה של 0.2% בעוד בורסת פאריס נסגרה ללא שינוי. פרנקפורט עולה ב-0.6%.

UPC קורסת לשפל היסטורי

UPC, חברת הכבלים ההולנדית המחזיקה ב-46.5% ממניות תבל, המשיכה לצלול. מניות החברה יורדות ב-15.3% לשפל של 0.61 יורו. מניות החברה קרסו בכ-99% משוויין בשיא. מתחילת השנה איבדה המניה 93% מערכה, והיא נסחרת כעת לפי שווי שוק של 270 מיליון דולר.

השבוע הודיעה UPC כי בכוונתה להנפיק את חטיבת הטלקום שלה, פריוריטי טלקום, במהלך הרבעון השלישי של השנה. פריוריטי טלקום היתה אחד הגורמים הראשיים להפסד נקי של חצי מיליארד דולר שרשמה UPC ברבעון השני, בגין הפחתת ערך הנכס במאזנה.

בשבוע שעבר דיווחה UPC על הפסדים של חצי מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, בין היתר בשל מחיקת נכסים בחטיבת פריוריטי טלקום. ההפסד היה גדול ב-52% מההפסד בתקופה המקבילה, לפני המחיקה, ובעקבותיו הודיע מנכ"ל החברה, מארק שניידר, כי יתפטר מתפקידו ברגע שיימצא לו מחליף.

חברת הכימיקלים הגרמנית באייר יורדת ב-1.7% נוספים ומושכת עמה את מדד הדקס מטה. החברה החלה לרדת לאחר שהודיעה כי תפסיק לשווק את התרופה ליפוביי, לטיפול בעודף כולסטרול, ביפאן. הפסקת שיווק התרופה עלול להוביל להפסד נוסף של 150 מיליון דולר לחברה.

סוויסקום, חברת הטלקום השווייצית, עולה ב-2.1% לאחר שהכפילה את שורת הרווח הנקי ברבעון השני לכ-527 מיליון דולר.

מניות הטלקום המובילות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לעליות שערים מתונות. פראנס טלקום וסונרה, אשר הודיעו על קיצוץ של 4,000 עובדים, ירדו ב-4.7% ו-5% בהתאמה. וודאפון התחזקה ב-2%; טלפוניקה עלתה בשיעור דומה.

אקוונט (Equant), מפעילת רשת תקשורת הנתונים הגדולה בעולם, תקצץ ב-3,000 משרות על רקע המיזוג עם פראנס טלקום. החברה, שנרכשה לפני קרוב לשנה ע"י פראנס טלקום ב-2.4 מיליארד דולר, הודיעה כי הקיצוצים יחסכו לה כמאה מיליון דולר בשנה. על רקע הקיצוץ יורדות מניותיה ב-3.5% בפרנקפורט.

עליות שערים חדות נרשמות במניות האינטרנט בהובלת חברת QXL שעלתה ב-8.7%. יאהו עולה ב-3.6% לאחר שקרסה אתמול ב-11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully