וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק רושם עלייה של כ-0.5% על אף פיטורי ענק בלוסנט; צ'ק פוינט מאבדת 5% לשפל

גיא ימין

23.8.2001 / 20:18

קומברס מטפסת בכ-3.5%; המתחרה אופנווייב מאבדת כ-12% בעקבות דו"ח אנליסטים; תרו עולה ב-2.5%; צורן מוסיפה כ-3%

המדדים המובילים בוול סטריט שומרים על הכיוונים המנוגדים אותם לקחו כבר בתחילת המסחר. העליות שמאפיינות את מניות הטכנולוגיה מאז חלקו השני של יום המסחר אתמול התמתנו במעט, ועתה מוסיף הנאסד"ק 0.6%. ממומנטום חיובי לא מצליח ליהנות מדד הדאו ג'ונס שמאבד בשעה זו 0.2%.

ללא נתונים מקרו כלכליים משמעותיים או שטף של דו"חות, כיוון המסחר הכללי נקבע בעיקר על ידי תנודות במניות ספציפיות ולא על בסיס הערכה כללית על רמתם של המדדים.

אחת מהמניות האלה היא לוסנט , שהנהלתה מודיעה היום על תוכנית רה ארגון חדשה בחברה. ענקית ציוד הטלפוניה, שכבר פיטרה 20 אלף מעובדיה, מדווחת על פיטוריהם של 17 אלף נוספים, והיא עשויה לדווח גם על ביצוע מחיקות בגין השקעותיה, ביניהן בחברת כרומטיס הישראלית.

מי מבין החברות שכן מפרסמת דו"חות מצטרפת לשורה הלא נגמרת של חברות שנפגעו מההאטה. כך, חברת קיי-מארט (סימול: KM), ענקית הקמעונות, דיווחה על הפסד של 4 סנט למניה ברבעון השני, אליו מתווספים עוד 16 סנט בעקבות החזקתה בחברת BlueLight.com. החברה הזהירה כי היא צפויה לחוות לחץ מחירים ברבעונים הקרובים בעקבות התחרות העזה בתחום.

נתוני האבטלה לשבוע החולף שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר אינם משפיעים על מגמת המסחר היום. אלה הצביעו על 393 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים, עלייה קלה מהמגמה שנרשמה בשבועות האחרונים, אך בהתאם לציפיות המוקדמות.

פריסייס משפרת במעט לאחר ירידות חדות לאחרונה

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת, עם נטייה לירידות שערים. בין העולות בולטת קומברס , שמוסיפה בשעה זו 3.4% למחיר של 29.5 דולר. עליות אלה בולטות על רקע ירידה חדה של 12% שרושמת המתחרה בשוק שירותי הערך המוסף, אופנווייב (סימול: OPWV). את הירידות באופנווייב ניתן לייחס לדו"ח שפירסם בית ההשקעות מורגן סטנלי, לפיו מספר אירועים חד פעמיים השפיעו על תוצאות הרבעון השני של החברה.

במורגן סטנלי מעריכים כי מבלי להתחשב בהכנסות חד פעמיות אלה, בין היתר בשל חוזה למכירת מוצרי מסרים מאוחדים לבריטיש טלקום, רמת ההכנסות של החברה ירדה בכ-35% לעומת הרבעון הראשון.

מעטות החברות הישראליות שהצליחו לרשום עליות מאז תחילת השנה, אך מבין אלה שעמדו במשימה יש כאלה שנהנות מביקושים גם היום. וכך, מטפסת עתה צורן ב-2.7% למחיר של 34.5 דולר, תרו , שכאילו יודעת רק כיוון אחד, עולה ב-2.5% למחיר של 39 דולר, ופריסייס , שסובלת ממומנטום שלילי לאחרונה ואיבדה 40% מאז תחילת יולי, מוסיפה 1.7% למחיר של 18.5 דולר.

צ'ק פוינט , לעומת זאת, ממשיכה בנפילה לכיוון מחירים שלא ראתה מזה שנים. המניה רושמת עתה ירידה של 5.1% למחיר של 32.8 דולר, המשקף לה שווי של כ-8.8 מיליארד דולר. נציין כי רק בתחילת החודש עוד נסחרה המניה סביב רמות של 45 דולר, כך שמדובר בירידה של יותר מ-25%.

לפני תחילת המסחר הודיעה אם סיסטמס כי Eurodis, חברה פרטית משווייץ שלה נציגויות ב-17 מדינות באירופה, תחל בשיווק מוצרי ה-DiskOnKey שלה. אירודיס מספקת פתרונות IT על בסיס פלטפורומות של אורקל , IBM, קומפאק ואחרות. הודעה זו לא מצליחה להרים את המניה, וזו מאבדת עתה 1.3% למחיר של 6.7 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully