וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: תוכנית הרה ארגון של לוסנט לא עוזרת לנאסד"ק - מאבד 0.3%; צ'ק פוינט נופלת ב-10% לשפל

גיא ימין

23.8.2001 / 22:20

חולשה במגזר הקמעוני; מרקורי רושמת ירידה של 5%; TTR צונחת בעוד 15%; מג'יק נחתכת בכ-12%; תרו מוסיפה כ-2%

לאורך רובו של יום המסחר עוד הצליח הנאסד"ק לשמור את הראש מעל המים, אך בשעה האחרונה חצה מדד מניות הטכנולוגיה את קו הפתיחה בדרכו מטה, ועתה הוא מאבד 0.3%. המגמה השלילית מתחזקת במקביל במדד הדאו ג'ונס, שיורד עתה אף הוא ב-0.3%.

התהפכות המגמה בנאסד"ק מתרחשת ללא זרימה של נתונים מקרו כלכליים משמעותיים או שטף של דו"חות לשוק, וכיוון המסחר הכללי נקבע בעיקר על ידי תנודות במניות ספציפיות ולא על בסיס הערכה כללית על רמתם של המדדים.

אחת מהמניות האלה היא לוסנט , שהנהלתה מודיעה היום על תוכנית רה ארגון חדשה בחברה. ענקית ציוד הטלפוניה, שכבר פיטרה 20 אלף מעובדיה, דיווחה על פיטוריהם של 17 אלף נוספים, ועל מעבר מתוכנן לרווחיות ברבעון הראשון של 2002. מניית החברה נסחרת עתה ללא שינוי.

מי מבין החברות שכן מפרסמת דו"חות מצטרפת לשורה הלא נגמרת של חברות שנפגעו מההאטה. כך, חברת קיי-מארט (סימול: KM), ענקית הקמעונות, דיווחה על הפסד של 4 סנט למניה ברבעון השני, אליו מתווספים עוד 16 סנט בעקבות החזקתה בחברת BlueLight.com. החברה הזהירה כי היא צפויה לחוות לחץ מחירים ברבעונים הקרובים בעקבות התחרות העזה בתחום. מנייתה מאבדת כעת 7.2%.

נראה כי נתוני האבטלה לשבוע החולף שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר אינם משפיעים על מגמת המסחר היום. אלה הצביעו על 393 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים, עלייה קלה מהמגמה שנרשמה בשבועות האחרונים, אך בהתאם לציפיות המוקדמות.

שיתוף הפעולה עם HP מסייע לפריסייס

המניות הישראליות נסחרות במגמה מעורבת עם נטייה לירידות שערים, כאשר בולטת בכיוון השלילי צ'ק פוינט . כל תחתית שרושמת מניית החברה בחודשים האחרונים מתגלה כתחתית זמנית בלבד, ועתה משילה המניה 10.1% למחיר של 30.1 דולר, המשקף לה שווי של כ-8 מיליארד דולר. הפעם האחרונה שנסחרה המניה סביב ערכים כאלה היתה לפני כ-20 חודשים (בתיאום עם הספליטים שביצעה).

על רקע ימי הזוהר של צ'ק פוינט, שנראים היום רחוקים מתמיד, בולטות החברות הישראליות שהצליחו לרשום עליות מאז תחילת השנה. אין אמנם הרבה כאלה, אך מבין אלה שעמדו במשימה יש שנהנות מביקושים גם היום. כך, מטפסת עתה צורן ב-2.5%למחיר של 34.4 דולר, ותרו , שכאילו יודעת רק כיוון אחד, עולה ב-1.8%למחיר של 38.7 דולר.

גם פריסייס היא אחת מיחידות הסגולה שהצליחו לטפס מתחילת השנה, על אף שהיא סובלת ממומנטום שלילי לאחרונה ואיבדה 40% מאז תחילת יולי. היום מוסיפה המניה 0.9% למחיר של 18.4 דולר, על רקע השותפות עליה חתמה החברה אתמול עם חברת HP (היולט פאקרד) . בבית ההשקעות מריל לינץ' מעריכים עתה כי ההסכם יחזק את מעמדה של פריסייס בשוק האחסון, וכי שיתוף הפעולה עשוי לתרום עד ל-10% מהכנסותיה של פריסייס בטווח של 18 החודשים הקרובים.

מניות קבוצת פורמולה במגמת ירידה

עם התחזקות הירידות בנאסד"ק מתגברות גם הירידות במרקורי . מניית החברה מאבדת 5% למחיר של 29.6 דולר, המשקף לה שווי של 2.7 מיליארד דולר. גם את TTR (סימול TTRE) ניתן למצוא בשורת היורדות. המניה נופלת עתה ב-14.7% למחיר של 1.5 דולרים, לאחר שאתמול נראה היה כי היא מצליחה לשבור את המגמה השלילית. בששת ימי המסחר האחרונים התרסקה TTR ב-75%.

מירידות חדות סובלות גם מניות קבוצת פורמולה , שפירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון השני. מניית פורמולה עצמה אמנם רושמת עליות קלות, לאחר שאמש אמרה הנהלת החברה כי היא מקווה שברבעונים הקרובים יעברו החברות הציבוריות בקבוצה לרווחים תפעוליים, אך לא זה המצב בחברות הבנות. כך, מג'יק מאבדת עתה 12.3% למחיר של 1.4 דולרים, וקריסטל רושמת ירידה של 13.6% למחיר של 2 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully