וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל נכנס לאבו סנינא שבחברון; חילופי אש כבדים

הארץ

23.8.2001 / 23:17

בפיגוע ירי בעיר נפצעו שני ישראלים, בהם בן 11 שמצבו בינוני; פלשתינאי בן 13 נהרג בחאן יונס

מאת עמוס הראל , עמירה הס , חיים שדמי והסוכנויות

כוחות צה"ל גדולים נכנסו הערב (חמישי) לשכונת אבו סנינא בחברון, בתגובה לירי על בני משפחת שניאורסון במובלעת היהודית בעיר. מקורות פלשתיניים דיווחו כי כ-15 נגמ"שים וג'יפים נכנסו לשכונה, שבשליטה פלשתינית מלאה. הכוח השתלט על גבעת אבו סנינא הצופה על המובלעת היהודית בעיר. ישראל שקלה כמה פעמים בעבר לבצע פעולה כזאת, ומאז רצח התינוקת שלהבת פס קראו מתנחלי חברון לצה"ל פעמים רבות לכבוש את שכונת אבו סנינא. במקום מתנהלים כעת חילופי אש כבדים.

חילופי האש בעיר נמשכו כל היום. אחר הצהריים התחדשו היריות בשכונת אברהם אבינו שבמרכז העיר, חיילי צה"ל ירו על פלשתינאים שפתחו בירי משכונת אבו-סניינה ליישוב היהודי בעיר. לפני כן ירו פלשתינאים על כוח משמר הגבול במרכז העיר. שוטרי מג"ב השיבו אש.

שני הישראלים נפצעו הערב מירי פלשתיני משכונת א-שייח בחברון, אחד מהם קשה. מקורות ביטחוניים מסרו כי פלשתינאים ירו על בית שניאורסון בשכונה היהודית בעיר, ופגעו בשני אחים - צביאל, בן 11, ואחיו מתנאל משולם, בן 21. מבית החולים הדסה עין כרם נמסר כי צביאל נפצע בינוני מקליע בחזהו. לדברי מקורות ביטחוניים, נראה שאותו קליע עצמו פגע גם בידו של אחיו, חייל בחופשה. מתנאל נפצע קל. צה"ל משיב באש לעמדות פלשתיניות.

מקורות פלשתיניים דיווחו היום אחר הצהריים כי ילד פלשתינאי בן 13 נהרג מירי חיילי צה"ל במחנה הפליטים חאן יונס ברצועת עזה. עדי ראייה טוענים כי הילד, מוחמד זורוב, נורה בחזהו כשיידה אבנים על כוחות צה"ל ששמרו על ההתנחלות נווה דקלים. עוד נמסר כי בעימות עם כוחות צה"ל במקום נפצעו חמישה פלשתינאים, בהם ילדים בני 9 ,5 ו-14. מצה"ל לא נמסרה תגובה לאירוע.

בצהריים חדר כוח צה"ל לשטחי הרשות הפלשתינית באזור דיר אל-בלח ברצועת עזה, וירה שישה פגזי טנק לעבר מפקדה של מנגנון הביטחון הלאומי במקום. הפעולה נעשתה בתגובה לירי פצצות מרגמה הלילה על ההתנחלות כפר דרום. המפקדה שהופגזה היתה, לגרסת צה"ל, אחראית על האזור שממנו נורו פצצות המרגמה. כוח צה"ל הסתער על חוליית יורי המרגמות וביצע מרדף בתחומי הרשות, שבו היו חילופי אש בין הכוח לפלשתינאים. בתום המרדף חזר הכוח לתחומי ישראל. חילופי האש במקום נמשכו גם לאחר מכן. מקורות פלשתיניים דיווחו כי בירי נפצעו שבעה שוטרים פלשתינאים, בהם שניים קשה. באזור מחנה הפליטים אל-בורייג' נפצעו עוד שני שוטרים פלשתינאים, במצב בינוני עד קשה.

אחר הצהריים חסמו מתנחלים מחומש שבצפון הגדה את הכביש המוביל ליישוב. המפגינים הבעירו צמיגים ומחו על כך שצה"ל אינו מספק ליווי ביטחוני למכוניות אזרחיות באזור.

הנחיות חדשות לשיפור תנאי המעבר במחסומים

הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, הנחה היום גורמים בצה"ל לשפר את תנאי המעבר לפלשתינאים במחסומים בשטחים. מופז הורה להציב בכל מחסום צוות משולב, שעליו יפקד קצין או סמל בכיר, שבו יהיו גם נציג המינהל האזרחי הדובר ערבית, ונציג המשטרה. אנשי הצוות יקבלו הדרכה שתייעל את המעבר, בתוך "גילוי הומניות ללא פגיעה בביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully