וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגל נחתכת בכ-6%

עומרי כהן

22.2.2007 / 18:11

המסחר מתאפיין היום בעליות קלות, בעיקר של מניות הטכנולוגיה. נאסד"ק עולה ב-0.2% והדאו ג'ונס נותר ללא שינוי.

לאחר הגמגום של אתמול במניות הדאו ג'ונס וה-S&P500 מתאפיין היום המסחר בעליות קלות, אותן ממשיכות להוביל מניות הטכנולוגיה. נראה כי המשקיעים במניות הטכנולוגיה אינם מתרגשים מהמספר העגול אליו הצליח נאסד"ק להגיע שלשום - 2,500 נקודות - ולאחר העלייה הקלה אתמול, מוסיף נאסד"ק 0.2%. מדד דאו ג'ונס נותר ללא שינוי ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.1%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.026% ל-4.718%.

בגזרת הטכנולוגיה: השיקה היום ענקית האינטרנט גוגל חבילת תוכנות לעסקים, המתחרה בחבילת האופיס של מיקרוסופט, שנמכרת במחיר נמוך בהרבה של 50 דולר בלבד לכל חשבון עובד. החבילה כוללת שירות דואר אלקטרוני, לוח שנה ומסרים מיידיים מבוססי אינטרנט וכן תמיכה טכנית טלפונית ועד 10 ג'יגה בייט של שטח אחסון ברשת. כמו כן, כוללת התוכנה מעבד תמלילים ותוכנת גיליונות אלקטרוניים - גם הן מבוססות אינטרנט.

עונת הדו"חות של החברות הישראליות בוול סטריט הולכת ומסתיימת, ובשבוע הבא נותרו אינטרנט זהב, גיוון אימג'ינג ואורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת התל אביבית. היום התפרסמו דו"חות חברת מגל מערכות ביטחון, המתמחה במערכות להגנה היקפית. מגדל דיווחה על גידול של 20.7% ל-22.4 מיליון דולר, בין השאר, בשל הזכייה בחוזים לשיקום גדר הגבול בין ישראל ללבנון. גם הרווח הגולמי של החברה גדל ב-50.1% ל-8.3 מיליון דולר, אולם עלייה של 7.5% בהוצאות התפעול ל-7.4 מיליון דולר הותירה את החברה עם רווח תפעולי של 955 אלף דולר בלבד. בתגובה לתוצאות, יורדת המניה ב-6.1% ל-10 דולר.

לאחר זינוק של 7% אמש, מתממשת מניית נייס ב-1.9% ל-35.2 דולר. בבית ההשקעות ויליאם בלייר ציינו כי "אנו מעט מופתעים מתגובת מניית נייס אתמול לדו"חות הרבעון הרביעי. לחברה אמנם היה רבעון טוב, אבל התחזית היתה תואמת לתחזיות האנליסטים. המניה נסחרת במכפיל הגבוה מ-25 לתחזיות הרווח שלנו ל-2007. בנוסף, דיווחה החברה על צמיחה אורגנית חלשה בשיעור של 13% לעומת 16% ברבעון המקביל". עוד ציינו בוויליאם בלייר את ההתלהבות לקראת כניסתה של דפנה גרובר, סמנכ"לית הכספים של אלווריון לתפקיד זה בנייס. "אנו סבורים שיכולה להיות אי ודאות גבוהה עבור המשקיעים בתקופת המעבר, מאחר שעוז היה גורם מרכזי באמון הרב שרחשו המשקיעים לחברה".

לאחר דרך חתחתים, צפויה חברת הביו-טכנולוגיה רוזטה ג'נומיקס להגיע לנאסד"ק ביום שני הקרוב, כך נודע ל-TheMarker. החברה הישראלית החזירה באחרונה את תשקיף ההנפקה לחיים, ולפיו היא מקווה לגייס 32-28 מיליון דולר לפי שווי של 95-84 מיליון דולר לאחר ההנפקה.

רוזטה עוסקת בפיתוח כלי אבחון ומוצרים לטיפול במחלות סרטניות וזיהומיות, המבוססים על mRNA - חלק מהחומר הגנטי (DNA) המצוי בכל תא בגוף. החברה פירסמה טיוטת תשקיף ראשונה עוד בספטמבר האחרון, וביקשה לגייס אז בשוק 45-33 מיליון דולר לפי שווי של 136-115 מיליון דולר לאחר ההנפקה, אולם ההנפקה נתקלה בקשיים ונדחתה בשלב הרוד-שואו למשקיעים. כעת, יהיה זה ניסיון שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully