וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע איבדה 2%

עומרי כהן

22.2.2007 / 23:11

כמו כן, נרשמו מימושי רווחים בעקבות החשש מהסלמה במפרץ הפרסי. הנפט עולה והמדדים יורדים

מגמה חיובית בפתיחת המסחר בוול סטריט התחלפה בהמשכו לירידות שערים לאחר שהוועדה לאנרגיה אטומית דיווחה למועצת הביטחון של האו"ם, כי איראן לא עמדה במועד הסופי שקבעה לה המועצה וממשיכה להעשיר אורניום בשטחה. תגובה חריפה מצד מועצת הביטחון עשויה להביא להסלמה באיזור, אשר תשפיעה על אספקת הנפט בעולם. תחזית רווח נמוכה מהצפוי של רשת חנויות הכלבו השלישית בגודלה בארה"ב, ג'יי.סי פני, לרבעון הראשון של 2007 וקיצוץ בתחזות הרווח של חברת הבנייה טול ברדרס, תרמו גם הן למגמה השלילית בשווקים.

הודעת הוועדה לאנרגיה אטומית היתה אומנם צפויה, אולם לאחר עליות הימים האחרונים היא סיפקה למשקיעים תירוץ טוב למימוש רווחים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.2% ל-2,513 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.4% ל-12,666 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,453 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.038% ל-4.73%.

הנפט הגולמי עלה ב-88 סנט ל-60.95 דולר לחבית, על רקע החשש משיבושים באספקת הנפט עקב המתיחות עם איראן. בתגובה לעליית מחירי הנפט, איבד מדד מניות חברות התעופה 1% מערכו. מדד מניות רשתות השיווק נגרר לירידה של 0.4% בתגובה לתחזית של ג'יי.סי פני. זינוק של 2.3% במדד השבבים מימתן את הירידות בנאסד"ק.

עונת הדו"חות של החברות הישראליות בוול סטריט הולכת ומסתיימת, ובשבוע הבא נותרו אינטרנט זהב, גיוון אימג’ינג ואורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת התל אביבית. היום התפרסמו דו"חות חברת מגל מערכות ביטחון, המתמחה במערכות להגנה היקפית. מגל דיווחה על גידול של 20.7% ל-22.4 מיליון דולר, בין השאר, בשל הזכייה בחוזים לשיקום גדר הגבול בין ישראל ללבנון. גם הרווח הגולמי של החברה גדל ב-50.1% ל-8.3 מיליון דולר, אולם עלייה של 7.5% בהוצאות התפעול ל-7.4 מיליון דולר הותירה את החברה עם רווח תפעולי של 955 אלף דולר בלבד. בתגובה לתוצאות, עלתה מגל ב-0.1% ל-10.7 דולר.

לאחר זינוק של 7% אמש, התממשה מניית נייס ב-1.1% ל-35.5 דולר. בבית ההשקעות ויליאם בלייר ציינו כי "אנו מעט מופתעים מתגובת מניית נייס אתמול לדו"חות הרבעון הרביעי. לחברה אמנם היה רבעון טוב, אבל התחזית היתה תואמת לתחזיות האנליסטים. המניה נסחרת במכפיל הגבוה מ-25 לתחזיות הרווח שלנו ל-2007. בנוסף, דיווחה החברה על צמיחה אורגנית חלשה בשיעור של 13% לעומת 16% ברבעון המקביל". עוד ציינו בוויליאם בלייר את ההתלהבות לקראת כניסתה של דפנה גרובר, סמנכ"לית הכספים של אלווריון לתפקיד זה בנייס. "אנו סבורים שיכולה להיות אי ודאות גבוהה עבור המשקיעים בתקופת המעבר מאחר שעוז היה גורם מרכזי באמון הרב שרחשו המשקיעים לחברה".

טבע איבדה 1.8% ל-37.7 דולר. החברה הודיעה היום כי קיבלה מה-FDA אישור סופי לגרסה גנרית מתוצרתה לטבליות מסוג אסיפקס בשחרור מושהה במינון של 20 מ"ג, המיועדות לסתירת חומציות הקיבה. את הטבליות המקוריות מייצרת חברת איסאיי היפאנית ומכירותיהן השנתיות מסתכמות בכ-1.3 מיליארד דולר. טבע מנהלת כיום התדיינות משפטית עם איסאיי בנוגע לתקפות הפטנט על התרופה המקורית.

לאחר דרך חתחתים, צפויה חברת הביו-טכנולוגיה רוזטה ג'נומיקס להגיע לנאסד"ק ביום שני הקרוב - כך נודע ל-TheMarker. החברה הישראלית החזירה באחרונה את תשקיף ההנפקה לחיים, ולפיו היא מקווה לגייס 32-28 מיליון דולר לפי שווי של 95-84 מיליון דולר לאחר ההנפקה.

רוזטה עוסקת בפיתוח כלי אבחון ומוצרים לטיפול במחלות סרטניות וזיהומיות, המבוססים על mRNA - חלק מהחומר הגנטי (DNA) המצוי בכל תא בגוף. החברה פירסמה טיוטת תשקיף ראשונה עוד בספטמבר האחרון, וביקשה לגייס אז בשוק 45-33 מיליון דולר לפי שווי של 136-115 מיליון דולר לאחר ההנפקה. ההנפקה נתקלה בקשיים ונדחתה בשלב הרוד-שואו למשקיעים. כעת, יהיה זה ניסיון שני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully