וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים: "רמת ה-1,000 מעיבה על הבורסה"

נתן שבע

23.2.2007 / 10:41

הפועלים: "המכפיל הנוכחי אינו כולל עדיין רווחים של כרבעון וחצי ולכן המכפיל בשוק נמוך יותר"

הבורסה נלחמה השבוע ברמת ה-1,000 נקודות, כאשר גם פעילות שחקני המעו"ף לקראת הפקיעה נתנה את הטון. בתקופה הקרובה יחלו לנחות הדו"חות הכספיים השנתיים, ובבנק הפועלים מעריכים כי הדו"חות והתחזיות לשנת 2007 הם הגורמים העיקריים שצפויים להשפיע על השוק בחודש וחצי הקרובים.

"רמות המכפלים בשוק עלו בחודשיים האחרונים - אם כי יש לקחת בחשבון שהמכפיל הנוכחי אינו כולל עדין רווחים של כרבעון וחצי - הרבעון האחרון של 2006 ומחצית מהרבעון הראשון של 2007, ולכן המכפיל בפועל נמוך יותר", כותבים בבנק הפועלים, שמדי שבוע בתקופה האחרונה סבור שיש מקום עדיין למגמה החיובית בשוק המניות, לצד הכלכלה החזקה שתתמוך בתוצאות החברות. בבנק מעריכים כי גם מגמת הורדת הריבית תתמוך במשק.

בשוק תומכים, להערכת הפועלים, גם הצפי להעלאת הדירוג של ישראל בטווח של החודשים הקרובים, הדולר החלש והמשך המומנטום החיובי עצמו שנוצר בשוק המניות. מנגד עשוי להעיב על השוק רף 1,000 הנקודות, שצפוי להמשיך ולהביא לתקופת דשדוש קצרת טווח, שמוסברת כ"קרב התנגדות" סביב המשוכה הפסיכולוגית. כמו כן מעריכים בבנק, כי העליות האחרונות מזמינות מימושים, וכן כי אי הוודאות סביב הריבית בארה"ב עלול להעיב על שוק המניות בעולם, ובפרט בשווקים המתעוררים שישראל מהווה חלק מהם.

במאי אשתקד. מזכירים בבנק, בעקבות חשש מפני העלאת הריבית בארה"ב נרשמו ירידות בכל השווקים, כשבלטו לשלילה השווקים המתעוררים, ובהם השוק המקומי. לפי שעה הסבירות לתרחיש כזה נראית נמוכה מאוד, אולם העלייה החדה מהצפוי במדד המחירים בארה"ב בחודש ינואר עלולה להגביר את הסיכון במידה מסויימת בטווח הקרוב, מעריכים בבנק.

בבנק הלאומי שוב אומרים כי עליות השערים האחרונות מלוות בעלייה נוספת ברמת הסיכון, לנוכח העלייה בסיכוי למימוש רווחים בשוק. גורם סיכון נוסף הוא הגורם הפסיכולוגי הנובע מנגיעת המדדים המובילים ובעיקר המעו"ף ברמת 1,000 הנקודות. "לנוכח רמות המחירים בשוק עולה חשיבותה של הסלקטיוויות בבחירת ההשקעה (stock picking)", מסכמים בלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully