וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות קלות במדדים

עומרי כהן

23.2.2007 / 14:46

טבע מאבדת עוד כ-1% בהמשך למימוש של כ-2% אמש. RBC העלה המלצה לקומברס ל"תשואת יתר" והמניה מוסיפה 1.3%

העלייה הנמשכת במחירי הנפט הגולמי אל מעבר לרמה של 61 דולר לחבית, מקשות היום על חזרת הבורסות בוול סטריט למגמה חיובית לאחר ירידות השערים שנרשמו שם אתמול. מדד נאסד"ק יורד ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס מאבד 0.2% ומדד S&P 500 נחלש ב-0.2%. בשוק הסולידי, יורדת התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.02% ל-4.71%.

אתמול ירד מדד המניות המקיף של השוק האמריקאי, S&P 500, ב-0.1% בהשפעת עליית מחירי הנפט והתחזיות החלשות של חברת הבניה טול ברדרס ושל רשת בתי הכלבו השלישית בגודלה בארה"ב, ג'יי.סי פני. מחיר הנפט הגולמי התחזק אתמול ב-1.5% בשל נפילה חדה במלאי הדלקים המזוקקים והבנזין בארה"ב ועל רקע חשש ממתיחות גיאו-פוליטית במפרץ הפרסי עקב המחלוקת סביב תוכנית הגרעין האיראנית. היום נמשכת המגמה ומחיר הנפט עולה ב-60 סנט נוספים ל-61.55 דולר לחבית.


בקרב המניות הישראליות מאבדת טבע (סימול: TEVA) עוד 0.7% ל-37.5 דולר לאחר שהתממשה אמש ב-1.6% משיא של תשעה חודשים וחצי. אתמול במהלך המסחר דיווחה טבע כי קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק גרסה גנרית מתוצרתה לטבליות מסוג Aciphex בשחרור מושהה, במינון של 20 מ"ג.

האסיפקס מתוצרת Eisai היפאנית משמשת לסתירת חומציות הקיבה ומכירותיה השנתיות מסתכמות בכ-1.3 מיליארד דולר, על פי נתוני המכירות של חברת המחקר IMS. כאחת החברות הראשונות שהגישו בקשה לאישור גרסה גנרית לתרופה על פי סעיף 4 בחוק הץ' ו-ווקסמן, זכתה טבע בבלעדיות של 180 יום בשיווק הגרסה הגנרית לתרופה. עם זאת, ההליך המשפטי בין החברות בנוגע לתקפות הפטנט על התרופה טרם הסתיים.

יצרנית מערכות הסימולציה (הדמיה), בי.וי.אר מערכות (סימול: BVRSF.OB), דיווחה על ירידה של 17.4% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2006 לרמה של 3.7 מיליון דולר ועל הפסד נקי של 128 אלף דולר. זאת, לעומת הפסד של 315 אלף דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל ב-2005. עם זאת, החברה גם דיווחה על צבר הזמנות גדול בהיקף של 22 מיליון דולר, נכון לסוף דצמבר. מניית בי.וי.אר נותרת ללא שינוי ב-22.5 סנט.

כשלושה חודשים לאחר שועדת החקירה הפנימית של קומברס טכנולוג'י גילתה בעיות חשבונאיות חמורות בדו"חות הכספיים הישנים של החברה, מתברר כי בעיות כאלו עשויות להימצא גם בדו"חותיה הכספיים של החברה הבת (57%) ורינט, שהיתה באותה התקופה בבעלות מלאה של קומברס טכנולוג'י.

ורינט הודיעה היום, כי הקימה מיוזמתה ועדה בדיקה פנימית, שתפקידה יהיה לבחון מחדש נושאים שונים בתחום הדיווח החשבונאי ובהם מדיניות ההכרה בהכנסות, סיווג ההוצאות והצהרות הרווח. עיקר הבחינה תעסוק בשנים 2002-1998. לדברי ורינט, היא אינה יכולה לפי שעה לקבוע כיצד תשפיע הבדיקה על דו"חותיה הכספיים הישנים. בנוסף, ציינה ורינט כי פרשיית האופציות של קומברס תסב לה הוצאות חשבונאיות שלא במזומן בהיקף כולל של פחות מ-20 מיליון דולר.

מניית ורינט (סימול: VRNT.PK) מגיבה בירידה של 0.3% ל-29.9 דולר. מנגד, עולה קומברס טכנולוג'י (סימול: CMVT.PK) ב-1.3% ל-21.5 דולר לאחר שהבנק הקנדי RBC העלה את המלצתו למנייה ל"תשואת יתר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully