וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: שיכון ובינוי ואשטרום מזנקות

נתן שבע

25.2.2007 / 16:21

שתי המניות קפצו בכ-8 אחוזים והיוו ניגוד למסחר שהתנהל במגמת ירידה (המעו"ף ותל אביב 100), על רקע עליית מחירי הנפט

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל בירידות על רקע מחירי הנפט המטפסים ושלושה ימים של ירידות שערים בבורסות בארה"ב. מדד המעו"ף מאבד 0.1 אחוז לרמה של 992 נקודות, מדד תל אביב 100 משיל 0.4 אחוז לרמה של 995 נקודות ומדד התל טק שומר על יציבות. מחזור המסחר, שצפוי להיות נמוך היום בשל היעדרם של הזרים, מסתכם ב-900 מיליון שקל.

מחר (שני) צפוי בנק ישראל להפחית את הריבית במשק ב-0.25 אחוז לרמה של 4 אחוזים. אם אכן כך יקרה, צפוי פער הריבית בין השקל לדולר לעמוד על פער היסטורי של 1.25 אחוזים.

את המחזור הגבוה בשוק - 140 מיליון שקל - מרכזת מנורה, ששומרת על יציבות. קבוצת דלק מכרה מניות נוספות מחברת הביטוח בהיקף של 140 מיליון שקל, 4.4 אחוזים מהחברה. המכירה באה כחלק מהאיסור שהוטל עליה להחזיק ביותר מ-5 אחוזים ממנורה בעקבות רכישת השליטה בחברת הפניקס.

אפריקה ישראל מרכזת את המחזור השני בגודלו בשוק ועולה ב-3 אחוזים. הזינוק במניה בא בעקבות הודעתה כי הגישה טיוטת תשקיף להנפקת הפעילות שלה ברוסיה בבורסה בלונדון. מאז תחילת השנה, זינקה המניה בכ-16 אחוזים. העליות באפריקה מושכות את מדד הנדל"ן לזינוק של 2 אחוזים.

זינוקים גם בשיכון ובינוי ובקבוצת אשטרום, בעקבות הנפקות חדשות שמתככנות החברות. היום פירסם TheMarker כי שיכון ובינוי מתכננת להנפיק את החברה הבת, שיכון עובדים, לפי שווי של מיליארד שקל. שיכון ובינוי מזנקת בכ-8.4 אחוזים. אשטרום מתככנת להנפיק את החברה הבת שלה, אשדר, לפי שווי של מיליארד שקל והמניה מזנקת ב-8 אחוזים. אלוני חץ עולה ב-1.5 אחוזים לאחר שהודיעה על כניסה לפרויקט בהודו ועל גיוס של חצי מיליארד שקל שביצעה החברה בסוף השבוע.

טבע שזינקה ב-23% מתחילת השנה, מאבדת 1.2% בעקבות הפער הדומה בו פתחה. המימושים בסוף השבוע בוול סטריט באו למרות אישור לתרופה חדשה עליה דיווחה ביום חמישי. החברה קיבלה אישור לשיווק תרופה לטיפול בחומציות הקיבה. התרופה היא גרסה גנרית ל-Achipex של Eisai היפאנית, בעלת היקף מכירות שנתי של 1.3 מיליארד דולר.

סקופ עולה בעוד 2.8%ומשלימה זינוק של 9% בשבוע האחרון בעקבות כוונתה לגייס הון, ככל הנראה בארה"ב.

עדכון ראשון: 10:30, 25/02/07
עדכון אחרון: 16:21, 25/02/07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully