וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משכורת בלתי אפשרית

25.2.2007 / 13:08

טום קרוז מוביל את רשימת כוכבי הוליווד בעלי השכר הגבוה ביותר ב-2006, של המגזין "פורבס", עם 67 מיליון דולר לשנה

הוליווד יכולה לסייע לכוכביה להפוך לעשירים מאוד. מגזין "פורבס" פירסם לפני כשבועיים את רשימת שחקני ושחקניות הוליווד המרוויחים את הסכומים הגבוהים ביותר בתעשיית הסרטים. 23 הכוכבים הכלולים ברשימה הרוויחו יחד סכום של 553 מיליון דולר ב-2006. שלא במפתיע, טום קרוז מוביל את הרשימה עם 67 מיליון דולר, כשאחריו מדורג צוות ה"סופרנוס" עם 52 מיליון דולר. במקום השלישי נמצא דנזל וושינגטון שהשתכר 38 מיליון דולר.

את עשרת המובילים סוגר וויל סמית' עם 25 מיליון דולר. ג'ודי פוסטר היא השחקנית בעלת השכר הגבוה ביותר ב-2006, עם 27 מיליון דולר, ומדורגת במקום השביעי.

רק שני שחקנים מהרשימה מועמדים לפרס האוסקר היוקרתי, בטקס שיתקיים היום בערב בלוס אנג'לס. האקדמיה לסרטים ולקולנוע בחרה את וויל סמית' כמועמד בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על משחקו בסרט "המרדף אחרי האושר" שבהפצת סוני, ואת ליאונרדו דיקפריו על תפקידו בסרט "לגעת ביהלום" שבהפצת וורנר ברודרס.

סמית' רושם לזכותו מועמדות אחת בעבר על משחקו ב"עלי" ואילו דיקפריו קטף שתי מועמדויות על סרטיו "מה עובר על גילברט" ו"הטייס". במידה שיזכו, זו תהיה הזכייה הראשונה של שני השחקנים. למעשה, רק 8 מהשחקנים שברשימה השנה זכו בעבר באוסקר (כולל טום הנקס, ג'ודי פוסטר ודנזל וושינגטון) ו-14 זכו במועמדות.

כישרון? זה בזכות שוברי הקופות

הסיבה שמרבית השחקנים מצאו עצמם ברשימה היא, במרבית המקרים, בגלל שהופיעו בסרטים אשר גרפו סכומים גבוהים בקופות. מעטים שוברי הקופות, אם בכלל, הזוכים לשבחים בעונת הפרסים של הוליווד. הסרט "שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת" בכיכוב ג'וני דפ גרף מיליארד דולר ברחבי העולם. "צופן דה וינצ'י" בכיכוב טום הנקס גרף 800 מיליון דולר. שני הכוכבים לא זכו להכרת האקדמיה על משחקם בסרטים אלו.

מועמדויות ניתנות, בדרך כלל, לסרטים אומנותיים בתקציב נמוך יותר. לשם השוואה, המועמדים לסרט הטוב ביותר השנה גרפו יחד 280 מיליון דולר בלבד בקופות בארה"ב (130 מיליון דולר גרף הסרט "השתולים" לבדו).

עם זאת, בעבר הדברים נראו אחרת. "אם מסתכלים אחורה לתקופה הקלאסית, רואים שבימים ההם הסרטים הגדולים בכיכוב השחקנים הגדולים היו, למעשה, גם הסרטים הטובים ביותר שזכו באוסקר, כדוגמת "קזבלנקה". כיום, פשוט אין הרבה סרטים טובים מסוג זה", אמר ג'ונתן קונץ, היסטוריון קולנוע באוניברסיטת קליפורניה. "איש אינו לוקח ברצינות את שוברי הקופות של היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully