וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מעלה את תעריפי הסלולר

ערן גבאי

25.2.2007 / 15:20

המחירים יעלו בהיקף של כ-4.3 אחוזים ללקוחות הפרטיים בגלל ירידת דמי הקישוריות, וחובת ההתראה לפני השארת הודעה במענה הקולי

עשרה ימים אחרי הודעת פרטנר, מצטרפת גם המתחרה סלקום לגל העלאות המחירים בסלולר. סלקום תעלה מחירים החל ב-6 במארס הקרוב בהיקף ממוצע של כ-5.2% ללקוחות העסקיים ושל כ-4.3% ללקוחות הפרטיים. הסיבה להעלאת המחירים היא ירידת דמי הקישוריות בענף והפגיעה בהכנסות החברה מההוראה החדשה לאפשר התראה לפני המעבר להשארת הודעה במענה הקולי בסלולר. מסלקום סירבו להתייחס לידיעה.

רק החודש, הודיע שר התקשורת, אריאל אטיאס, על שורה של יוזמות צרכניות לטובת מנויי הטלפונים הסלולרים שעיקר מטרתן להכניס שקיפות לשוק הסלולר, אך זה לא הפריע לחברות הסלולר להמשיך בשלהן. פרטנר הודיעה לפני כ-10 ימים על העלאת תעריפים החל ב-1 במארס בחלק מתוכניות התעריפים, באופן שישפיע בשיעור ממוצע של 4.6% על גובה החשבון החודשי של הלקוחות המנויים בתכניות אלו.

סלקום תעלה מחירים לחלק נכבד ממנויה, אך לא תשנה את תעריפי ה-SMS, MMS ותעריפי הגלישה ברשת האינטרנט הסלולרי. כמו כן, מנויים חדשים של סלקום, שעוד לא השלימו שלושה חודשים בחברה לא יסבלו מגל העלאת המחירים הנוכחי.

חברות הסלולר מסבירות שהצורך בעדכון התעריפים נובע בעיקר עקב הפחתה נוספת בדמי הקישוריות שתיכנס לתוקפה ב-1 במארס, וכן עקב הוראת משרד התקשורת בעניין האפשרות לנתק שיחה לפני ההגעה למענה הקולי ולא לחייב את הלקוח בגינה, שהשפעתה על פי הערכות נאמדת בכ-70 מיליון שקל בשנה לכל חברת סלולר.

סלקום העלתה מחירים בפעם הקודמת באוקטובר 2006. החודש, כאמור, הודיע השר אטיאס כי נקבעה הוראה שתאסור על חברות הסלולר לספק שירות שהמנוי לא ביקש מפורשות לקבלו, ויותר מרמז בכך שהחברות לא יוכלו לחייב עוד מנוי סלולר שעבר לדור 3 להתחייב ברכישת חבילת האינטרנט במחיר ממוצע של כ-24-19 שקל.

כמו כן, קבע השר הוראה שתאסור על החברות להעלות תעריפים כל עוד לא הודיעו עליהם מראש ובכתב למנוי. סלקום מתכוונת לצאת בהודעות בעיתונות על העלאת המחירים בימים שלישי ורביעי השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully