וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי חברות הסלולר מזהירים את אלוביץ': "אם נוקיה לא תספק מכשירים בצו האופנה היא לא תישאר מובילת השוק"

ערן גבאי

25.2.2007 / 15:39

"בנוקיה לא משקיעים בעיצוב והמתחרות סוני אריקסון וסמסונג פותחות פער עם מכשירים שמדברים אל הדור הצעיר"



"אם בנוקיה לא יתחילו לזוז ולהביא מכשירי סלולר בצו האופנה, הם לא יישארו מובילי השוק בישראל לאורך זמן. לא לעולם חוסן", כך אומרים ל-TheMarker בכירים בחברות הסלולר בישראל, שחזרו מאוכזבים מתערוכת ה-3GSM האחרונה בברצלונה, בה הוצגו מכשירי הסלולר של נוקיה ושל מתחרותיה. את מכשירי נוקיה בישראל משווקת חברת יורוקום מקבוצת העסקים של שאול אלוביץ', שמובילה בבטחה את שוק המכשירים הסלולריים בישראל עם נתח שוק של כ-45%, הגבוה פי שניים מזה של מתחרותיה.



"בנוקיה לא משקיעים בכלל בעיצוב, והיום המתחרות של נוקיה פותחות מולה פער. מכשירים של סוני אריקסון וסמסונג מדברים הרבה יותר אל הדור הצעיר", אומרים הבכירים. לדבריהם, המכירות של סוני אריקסון בישראל גדלו משמעותית, בשל ההתאמה של המכשירים לדרישת הצעירים, שנוטים לשדרג את מכשירי הסלולר למכשירים המתקדמים יותר.



היצרנים הגדולים של מכשירי הסלולר שמו דגש מיוחד בתערוכת ה-3GSM השנה, על עולם המוסיקה בסלולר, שכבר מגלגל מיליארדי דולרים; על מצלמות דיגיטליות באיכות של מצלמות מהשורה הראשונה; ועל עיצוב חדשני ומלהיב. בהיבט זה בלטה בעיקר LG. במוטורולה ובסמסונג שמו דגש גדול על המכשירים הדקים.



מוטורולה הגדילה ב-2006 את נתח השוק שלה במכירת מכשירי סלולר בישראל בכ-6%-5%, ועקפה את סאני, המשווקת את מכשירי סמסונג. זאת, לאחר כמעט ארבע שנים שבהן ניצבה סמסונג במקום השני במכירת מכשירים סלולרים בישראל. הגידול בנתח השוק תרם למוטורולה תוספת מכירות של קרוב ל-100 אלף מכשירים ותוספת הכנסות של כ-110 מיליון שקל בשנה. יורוקום, המשווקת את מכשירי נוקיה בישראל, הצליחה לשמור על מעמדה האיתן עם נתח שוק מוערך של כ-45% מסך מכירות מכשירי הסלולר בישראל.



שוק מכשירי הסלולר בישראל נאמד כיום בכ-2.2 מיליארד שקל בשנה, כשמחירו של מכשיר ממוצע עומד על כ-1,100 שקל. בשוק נמכרים בשנה כ-2 מיליון מכשירי, על כ-7.6 מיליון מנויי סלולר בישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully