וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אזורים רכשה את מתחם בית הבישוף בירושלים

אריק מירובסקי

25.2.2007 / 16:58

עבר הנכס מידיה של קבוצת משקיעים פרטית מלונדון.תמורת כ-40 מיליון דולר. במגרש זכויות בניה ל-16.5 אלף מ"ר

חברת אזורים רכשה את מתחם בית הבישוף בירושלים מקבוצת משקיעים פרטית מלונדון, בעסקה שתמורתה מוערכת ב-40 מיליון דולר. אזורים טוענת, כי מדובר בעסקת קומבינציה, אולם מסרבת למסור פרטים נוספים.

מתחם בית הבישוף נמצא בסמוך למגרש הרוסים בירושלים. שטחו הוא 5.1 דונם ובמרכזו בניין ששימש מעון מגוריו ברשמי של הבישוף האנגליקני, מאז ימי המנדט. לפני כ-20 שנה נרכש המתחם, שהיה בבעלות הכניסה האנגליקנית, על ידי משפחת פולק מלונדון, המשתייכת לחסידות סאטמר ועוסקת בסחר יודאיקה. העסקה עשתה רעש גדול בזמנו, משום שעל פי מדיניות הכנסיות אין למכור קרקעות ליהודים. מאוחר יותר מכרה המשפחה 57% מהמתחם לנתנאל חרוני, אף הוא ממוצא אנגלי, בעל יקבי דלתון.

במתחם יש זכויות בנייה ל-16,500 מ"ר למגורים. כמו כן, מוטלת על הבעלים חובת שימור של בית הבישוף והחצר המקיפה אותו. באחרונה נוהלו מגעים בין כמה יזמים פרטיים לבין הבעלים, לרכישת המתחם, וככל הנראה, ההצעה שנתנה אזורים היתה הגבוהה ביותר.

יתרונו הגדול של המתחם הוא קירבתו לחומות העיר העתיקה. בכוונת אזורים להקים במקום דירות יוקרה, תוך ניצול הביקושים הגדולים מצד תושבי חוץ לדירות באזור. אלה מוכנים לשלם על דירות יוקרה מחירים שחוצים לעתים את רף 10,000 דולר למ"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully