וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף ננעל ללא שינוי

טל לוי

26.2.2007 / 18:08

אפריקה הוסיפה 1.6%. אלביט הדמיה עלתה ב-2.8% עקב עסקה חדשה. ירידות נרשמו במניות הבנקים הגדולים

יציבות נרשמה בתום המסחר לאחר עליות קלות שנרשמו במרבית היום: מדד המעו"ף ננעל ללא שינוי ברמה של 996.88 נקודות ומדד ת"א 100 הוסיף 0.1% וננעל ב-996.48 נקודות. בשוק הסולידי, איבדו האיגרות השקליות עד 0.1% ואילו האיגרות צמודות המדד נסחרו ביציבות. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.8 מיליארד שקל.

הערב בשעה 18:30 צפוי בנק ישראל להכריז על גובה הריבית במשק, וההערכה היא כי זו תרד ב-0.25% לרמה של 4% לעומת ריבית של 5.25% הנהוגה בארה"ב. נכון להיום, קיים פער של 1% בין הריבית בישראל לזו שבארה"ב, כאשר זוהי הפעם הראשונה בהיסטוריה שבה ישראל מציעה ריבית נמוכה מזו הנהוגה בארה"ב. אם לא די בכך, מדובר בפער נכבד של 1%.

ריבית נמוכה נחשבת כטובה עבור אפיקים תחליפיים לפק"מ הבנקאי, ובראשם הבורסה. הסיבה לכך היא שהפיקדון הבנקאי הבטוח כבר אינו מציע ריבית טובה, ולכן פונה הציבור לאפיקים אחרים. תוצאה משנית היא כסף נזיל רב אשר מוצא כתובת בהנפקות רבות של חברות קטנות, שאינן מפגינות איתנות פיננסית ובתקופות אחרות כלל לא היו מגיעות לכדי הנפקה.

מדד מניות הנדל"ן הוסיף 0.8% לאחר שעלה אתמול ב-2.4%. אפריקה ישראל, טיפסה ב-1.6% לאחר שעלתה אתמול ב-3.5%. אתמול הודיעה אפריקה כי הגישה טיוטת תשקיף בבורסה בלונדון, להנפקת הפעילות שלה ברוסיה. מאז תחילת השנה, זינקה המניה בכ-19%.

שיכון ובינוי הוסיפה 0.3%. אתמול פורסם ב-TheMarker כי שיכון ובינוי, שבשליטת קבוצת אריסון, מקדמת בימים אלה את הנפקת החברה הבת שיכון עובדים לפי שווי המוערך ביותר ממיליארד שקל. שיכון עובדים היא אחת מחברות הבנייה הוותיקות והגדולות בישראל. אתמול הוסיפה המניה 9%.

אלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, הוסיפה 2.8%. החברה הודיעה היום על עסקה לרכישת 50% משני שטחים בעיר פונה שבמערב הודו, בהם היא מתכננת להקים פרויקטים מסחריים בשטח כולל של 332 אלף מ"ר, ובהשקעה של 133 מיליון דולר.

מניית השלד הבורסאי טוביאס זינקה ב-28% במחזור של 907 אלף שקל לעומת מחזור ממוצע של 85 אלף שקל. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי פלג נוסף של משפחת גינדי נמצא בדרכו אל הבורסה בתל אביב, הפעם באמצעות רכישת השלד. חן ואיתי גינדי, בניו של אברהם גינדי המנוח, שהם הבעלים של חברת הנדל"ן קבוצת גינדי, מנהלים משא ומתן לרכישת חברת טוביאס מידי משפחת טוביאס. האחים גינדי אינם מתכוונים להעביר את הפעילות הפרטית שלהם לתוך טוביאס, אלא ליצור בחברה פעילות חדשה, פרויקטים מתוכננים של נדל"ן בארץ ובחו"ל בעיקר ברומניה ובפולין.

בנק מזרחי-טפחות איבד 1% לאחר שהודיע אתמול כי הוא מנהל משא ומתן למכירת חברת נתיבות לבית ההשקעות אלטשולר שחם. נתיבות היא חברה לניהול קופות גמל שבנק מזרחי-טפחות מחזיק ב-60% ממנה, כאשר אי.בי.אי מחזיקה ב-20% וחברת הביטוח קלי מחזיקה ב-20% הנוספים. בכך, מסיים הבנק למעשה למכור את כל הנכסים הכספיים שברשותו, כך שהוא זכאי לקבל רשיון למתן ייעוץ פנסיוני - אפיק הפעילות שאמור לכסות על הפסקת הפעילות בתחום ניהול הנכסים.

ירידות נרשמו במניות הבנקים הגדולים כאשר לאומי איבדה 0.7% והפועלים נחלשה ב-1.4% במחזור ענק של 200 מיליון שקל. טבע ירדה ב-0.13%.

דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי הוסיפה 0.1%. החברה הבת של דסק"ש, סלקום, מצטרפת לגל העלאות המחירים והיא תייקר מחירים החל ב-6 במארס בהיקף ממוצע של כ-5.2% ללקוחות העסקיים ושל כ-4.3% ללקוחות הפרטיים. משרד התקשורת יצא אתמול בהודעה חריפה לפיה "החברות אינן מעלות מחירים כי הן 'צריכות', אלא פשוט משום שהן יכולות. ככל הנראה, נכונותן לייקר את המחירים נובעת מרמת התחרות בשוק הסלולר". בסופה של ההודעה צוין כי "משרד התקשורת ימשיך לנקוט פעולות שתכליתן לשפר את רווחת הצרכן, וזאת על ידי פתרון כשלים צרכניים, הקטנת חסמי מעבר בין החברות ובחינת האמצעים להמרצת התחרות, לרבות בדרך של הוספת מתחרים חדשים".

מניית בז"ן הוסיפה 1.3% תוך שהיא מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 320 מיליון שקל. בשוק מעריכים כי מדובר ברכישות של פעילים זרים. שר האוצר, ראשי בז"ן ורשות החברות הממשלתיות פתחו היום את המסחר בבורסה.

אינטרנט זהב זינקה ב-4.3% לאחר שהציגה היום תוצאות מצוינות עבור 2006. ההכנסות השנתיות זינקו בכ-39% בהשוואה לאלה של 2005 והסתכמו בכ-414.4 מיליון שקל. הרווח התפעולי גדל בכ-61% בהשוואה לתקופה המקבילה והסתכם בכ-46.6 מיליון שקל. הרווח הנקי השנתי של אינטרנט זהב הסתכם בכ-26.5 מיליון שקל.

יצרנית ציוד הקסדות והאפודים, רבינטקס, סיימה בעלייה של 4.7% לאחר שהודיעה היום כי החברה הבת (50%) בארה"ב זכתה במכרז להצטיידות צבא ארה"ב בקסדות מתקדמות. כעת, קיבלה החברה הבת הודעה על הזמנה לייצור סדרתי של קסדות, מסוג מתקדם בדגם ACH, בהיקף של כ-4.5 מיליון דולר. ההזמנה מיועדת לאספקה במהלך שנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully