וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע הממשלתי הציל את התעשייה בצפון לאחר המלחמה

אורה קורן

26.2.2007 / 9:08

יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון אמרה כי הסיוע המיידי איפשר להתגבר על נזקי המלחמה. 90% חזרו לפעילות מלאה

המהירות שבה ניתן הסיוע הממשלתי לצפון במלחמה ואחריה איפשרה ליותר מ-90% מהתעשיינים להתגבר בזמן קצר יחסית על נזקי המלחמה, וכמחציתם אף שיפרו את מצבם בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה - כך אמרה אתמול ליאורה בירנהק מרקוס, יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון ומנכ"לית מנעמים. "הסיוע הממשלתי הישיר איפשר לעסקים לתת שכר לעובדים, או מימן להם הפסד מחזור", הוסיפה. "בכך שהוא ניתן בזמן המלחמה, או מיד אחריה, התאפשר להם להמשיך מהנקודה שבה היו קודם לכן ולא להרגיש כספית את השפעת המלחמה".

בסקר שנערך בקרב כ-80 מפעלים השיבו 54% כי מצבם כיום טוב יותר מאשר לפני המלחמה. 48% דיווחו כי מחזור מכירותיהם גדול יותר בהשוואה לתקופה לפני המלחמה ו-84% ציינו כי הם מתכוונים לקלוט עובדים חדשים.

עוד עולה מהסקר כי 91% מהמפעלים חזרו לפעילות מלאה ו-93% חזרו להיקף המכירות ערב המלחמה או יותר. כל היצואנים דיווחו כי הם מייצאים יותר בהשוואה לתקופה שלפני המלחמה. 10% ציינו כי הם מייצאים הרבה יותר. 90% השיבו כי הקשיים שבהם נתקלו במהלך המלחמה נפתרו ו-10% ענו כי עדיין לא.

"יש מרכיבים שאינם קשורים לסיוע הממשלתי, כמו ההזמנות הגדולות ליצוא והמצב הכלכלי החיובי בכלל המשק", אמרה בירנהק מרקוס. עם זאת, לדבריה, חלק מהגידול ביצוא נובע משינוי שער החליפין מול הדולר ואינו מלווה לפיכך בעלייה ברווחיות.

"הופתענו לטובה מתוצאות הסקר ומבדיקות שוטפות שאנחנו עושים. מלבד ענף התיירות בצפון שבו עדיין שוררת דאגה מכך שלא מגיעה תיירות חוץ, מצב העסקים בצפון טוב", ציינה בירנהק מרקוס, המכהנת גם כיו"ר הארגונים הכלכליים בצפון. לדבריה, חלק מהאופטימיות של בעלי העסקים בצפון נובעת מהבטחות הממשלה להשקעות בצפון, שהם נערכים למימושן.

עוד עולה מהסקר כי כל התעשיינים בצפון סבורים שפיתוחו והרחבתו של נמל חיפה יתרמו רבות לעסקיהם. 75% מתכוונים להגדיל את השקעותיהם לאחר הרחבת הנמל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully