וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי כהן: בבנק ישראל יש חגיגת שכר מטורפת

אתי אפללו

26.2.2007 / 13:59

הממונה על השכר באוצר: "למגזר הציבורי לא מגיעות תוספות שכר משמעותיות. זהו האיום הגדול ביותר על התקציב"

לאור השביתות שהולכות ומתרבות במגזרים שונים במשק בשבוע האחרון, אמר היום הממונה על השכר באוצר אלי כהן, בכנס לשכת רואי החשבון, כי דרישות ההסתדרות החדשה לתוספות שכר למגזר הציבורי עומדות על כ-20 מיליארד דולר. לפי כהן, זהו האיום הגדול ביותר על תקציב המדינה.

עוד אמר כהן, כי ההסתדרות החדשה דורשת כיום תוספת שכר רוחבית של כ-13%-10%, כאשר לדעתו לא מגיעות למגזר הציבורי תוספות שכר משמעותיות. הממונה על השכר תקף את הפערים בתוך המגזר הציבורי: "זו לא חוכמה להשוות את השכר לשכרו של בכיר במגזר הפרטי, אלא צריך לראות מה קורה במגזר הציבורי. יש חגיגת שכר מטורפת. עובד שיוצא מבנק ישראל יכול להגיע לפדיונות של 2 מיליארד שקל, כאשר אדם שיוצא ממשרד האוצר יוצא עם פדיונות של 250 אלף שקל. זו לא רק צביעות, זה גרוע מצביעות, שכן בנק ישראל הוא זה שאומר לא להעלות את השכר כי זה יפגע במיקרו כלכלה של ישראל - האם זהו הבנק שאנחנו רוצים בקרבנו? הרי כל הזמן שומעים על בעיות מוסריות בתוך הבנק - אם כי ברור שההנהלה הנוכחית רוצה בנק נקי".

כהן ציין בהקשר זה כי האוצר מתכוון לפנות לבנק ישראל ולדרוש קיזוז והשבה של השכר שניתן בעבר, וכי הוא יתחיל הליכי שימוע בנושא בקרוב. עוד הוסיף כהן כי, "יש רגולטורים שונים שכבר מזמן חצו את קווי היכולת שלהם, מנצלים את החולשות של האוצר והופכים להיות מנהלים. הם באים לממונה על השכר ואומרים לו שהוא לא יודע לנהל את המשרד, ועושים זאת במקומו. זה לא תקין, רגולטורים צרכים להתוות מדיניות וצריכים לתת למנהלים לנהל".

"יריעת השכר של האוצר לא תגדל באופן משמעותי", אמר כהן, "ומדינת ישראל צריכה לחלק את השכר אחרת. הממשלה צריכה לקבל החלטה משמעותית על דירוג שכר ולקבוע מהם המקצועות המועדפים עליה - שכן כרגע כל עלייה בשכר גוררת עלייה רוחבית". בעניין זה מציין כהן כי ישנו קונצנזוס שחינוך הוא מקצוע שיש לתעדף אותו, וכולם מעוניינים ביישום דו"ח ועדת דברת.

עו"ד נחום פינברג, מומחה לדיני עבודה, התייחס גם הוא לשביתה הצפויה במשק ואמר כי לדעתו מאבק ההסתדרות צודק, אך הוא אינו סבור שהשביתה היא הכלי המתאים. "לדעתי לא ניתן להשתמש בנשק השביתה, שפירושו לסגור נמלים, שדה תעופה, ושירותים שונים שהציבור מקבל. אני תומך במאבק של העובדים ברשויות המקומיות, אלו העובדים הכי חלשים במערכת, אבל זהו צעד קיצוני. יש לנו מספיק אפשרויות אחרות למצוא פתרונות יצירתיים, לשלם משכורות ולהשלים את הקופות. אני מאמין שביומיים שנותרו יימצא פתרון. זהו אינו עניין רק לרשויות המקומיות, המדינה צריכה לטפל בעניין זה בכל הרצינות הראויה ולפתור את המשבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully