וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד לעבודה: מעביד אינו רשאי להטיל על עובד אחריות לכל נזק

הארץ

24.8.2001 / 9:18

קבע כי הטלת פיצוי כספי על עובד שהפר את חוזה העבודה כתוצאה מרשלנות צריכה להיעשות תוך התחשבות בכך שפעולה מוטעית היא חלק מסיכון שהמעביד צריך להיערך לו

מאת חיים ביאור

"המעביד אינו רשאי להטיל על עובד את האחריות לכל נזק שנגרם בתקופת עבודתו" - כך קבע אתמול שופט בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב יצחק לובוצקי, בדיון בתביעתה של דינה נאור נגד מעבידה, אנריקה זאיפרט, הבעלים של חברת דגלים, דגלונים ומוצרי פרסום.

נאור, שיוצגה על ידי עו"ד שמעון מזרחי, עבדה בחברה כאשת שיווק ומכירות. ביוני 1997 ניכה המעביד משכרה 916 שקל בגין הנזק שנגרם לו כתוצאה מגניבת דגלונים שהושארו ברכב ששימש אותה, בניגוד להוראות המעביד. המכונית נפרצה, והדגלונים נגנבו. נאור ביקשה מבית הדין לעבודה שיורה להחזיר לה את הסכום שניכה המעביד.

השופט לובוצקי קבע כי הטלת פיצוי כספי על עובד שהפר את חוזה העבודה כתוצאה מרשלנות צריכה להיעשות בזהירות, ותוך התחשבות בכך שפעולה מוטעית היא חלק מסיכון שהמעביד צריך להיערך לקראתו במסגרת הפעלת העסק. השופט אמר כי פעולת העובדת היתה סבירה ורגילה. "גם אם העובדת התרשלה בהשארת המוצרים ברכב, ועשתה זאת בניגוד להוראות המעביד, אין מדובר במעשה זדוני או בהתרשלות רבתית, שמטילה עליה חובה לפצות את המעביד על הנזק שנגרם", קבע השופט.

עוד קבע השופט: "אין מדובר בהפרה בלתי סבירה של חוזה העבודה, ועל המעביד היתה מוטלת האחריות להביא בחשבון אפשרות שהסחורה עלולה להיגנב. כנגד מקרים אלה המעביד יכול להתגונן על ידי רכישת ביטוח מתאים". השופט חייב את המעביד להשיב לעובדת את 916 השקלים שניכה משכרה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully