וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אינטרנט זהב זינקה ב-7%

עומרי כהן

26.2.2007 / 23:40

מדובר בשיא של 7 שנים עבור החברה, עקב דו"חות חזקים. גרינספאן והנפט לחצו על שוקי המניות

אם להסתמך על המספרים המשתקפים כיום מהמסחר בחוזים עתידיים על גובה הריבית הפדרלית, הרי שהבנק הפדרלי המרכזי צפוי להוריד השנה את הריבית קצרת הטווח בארה"ב ב-0.25% בלבד, וגם זאת לא לפני אוקטובר. עד אז, עשויה הכלכלה האמריקאית לגלוש למיתון, כך לפחות העריך היום יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, אלן גרינספאן.

גרינספאן דיבר בפני ועידת עסקים באמצעות חיבור לווייני ודבריו העכירו באופן מיידי את האווירה המעורבת ששרתה עד אז בוול סטריט. כך, לאחר פתיחה חיובית שנשענה על אופטימיות מהשתלטות קרנות ההשקעה הפרטיות על חברת החשמל הטקסנית - TXU - תמורת 45 מיליארד דולר, החזיר גרינספאן את האווירה השלילית ובוול סטריט נרשמו ירידות שערים, זה היום הרביעי ברציפות. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-2,504 נקודות עקב חולשה במניות האינטרנט, התוכנה והרשתות. מיתון מתקרב עשוי לפגוע בהשקעות בתשתיות מחשוב ולפגוע ברווחי החברות הפועלות במגזרים אלו. מדד דאו ג'ונס איבד 0.1% ל-12,632 נקודות ומדד S&P 500 נחלש ב-0.1% ל-1,449 נקודות.

גרינספאן, שדבריו בוועידה הובאו על ידי אתר האינטרנט של ה"וול סטריט ג'ורנל", ציין בתגובה לשאלות כי קיימת אפשרות שהכלכלה האמריקאית תגלוש למיתון כבר ב-2007 למרות שעל פי מרבית התחזיות הקיימות כיום בשוק, לא צפוי מיתון כזה לפני 2008. על פי גרינספאן, "הגירעון הכבד בתקציב האמריקאי הוא בבירור מקור דאגה משמעותית לכל אלו המנסים להעריך את עתיד הכלכלה בארה"ב ובשאר העולם". הוא הוסיף, כי הכלכלה האמריקאית התרחבה מאז 2001, אולם כעת קיימים סימנים, המראים שמחזור צמיחה זה מתקרב לסיומו.

עקב האפשרות למיתון, אשר תאלץ את הבנק הפדרלי להפחית את הריבית מהר יותר וחזק יותר, המשיכו מחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לטפס והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדה ב-0.047% ל-4.631% - שפל של שמונה שבועות. במקביל, נפל הדולר לשפל של שמונה שבועות מול היורו האירופי.

באירופה מעריכים, כי עד יוני יעלה הבנק האירופי המרכזי את הריבית ביבשת פעמיים נוספות בשיעור של 0.25% בכל פעם מ-3.5% ל-4%. מהלך שכזה יצמצם את פער הריביות בין הדולר ליורו ויחזק עוד יותר את מעמדו של המטבע האירופי מול מקבילו האמריקאי.

נאום המיתון של גרינספאן הצליח להפחיד לזמן קצר גם את המשקיעים בשוק הסחורות, אולם בסיום יום המסחר עלה הנפט הגולמי ב-25 סנט למחירו הגבוה ביותר מתחילת 2007 - 61.39 דולר לחבית. זאת, בהמשך לזינוק של 5.3% שרשם הנפט הגולמי בשלושת ימי המסחר הקודמים.

גרינספאן גם הצליח הדביק בפסימיות את מרבית המניות הישראליות הבכירות, שנגררו גם הן לירידות שערים. אי.סי.איי טלקום דיווחה על סיום פריסת רשת תקשורת אופטית עבור חברת טלקום באוקראינה תמורת כ-10 מיליון דולר, אולם מנייתה איבדה 0.5% ל-8.6 דולרים.

נייס מערכות ירדה ב-1.2% ל-35.4 דולר למרות שהחברה זכתה לספק מערכות הקלטה למוקד שירות הלקוחות של חברת ההלוואות המקוונת, Lending.com. היקפה הכספי של העסקה לא נמסר לפרסום.

מנגד, קפצה אלדין ב-3.5% ל-18 דולר לאחר שחברת פתרונות האבטחה דיווחה על מכירת יותר מ-8,000 מפתחות זיהוי משתמש מסוג eToken לבנק הלאומי של פאנג'ב, לו כ-4,250 סניפים ברחבי הודו. העסקה, שהיקפה הכספי לא נמסר לפרסום, עשויה להתרחב עד להיקף של 14 אלף מפתחות זיהוי.

חברת מגל דיווחה על שתי הזמנות בהיקף של 3.2 מיליון דולר מלקוחות מחו"ל. ההזמנה הראשונה היא לאספקת מערכת הגנה היקפית למתקני נפט, הכוללת מערכת תיל ומערכת שליטה ובקרה. ההזמנה השנייה היא עבור פרויקט גבול באירופה לאספקת מערכת חיישנים ואלחוטיים הנשלטים על ידי מערכת ה-MagNet - מערכת שליטה ובקרה. מגל הגיבה בעלייה של 3.2% ל-10.9 דולר.

חברת התוכנה הישראלית, מג’יק, דיווחה היום על שיפור בתוצאותיה ברבעון הרביעי עם חזרה לרווח נקי של כ-30 אלף דולר בהשוואה להפסד נקי של 1.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה ברבעון שחלף הכנסות של 16.2 מיליון דולר, גידול של 7% לעומת הרבעון השלישי ושל 8% לעומת הרבעון המקביל ב-2005. מג'יק עלתה בתגובה ב-0.8% ל-2.6 דולרים.

אינטרנט זהב קפצה ב-7.4% ל-15.2 דולר - שיא של שבע שנים - לאחר שדיווחה על גידול של 45% בהכנסות ברבעון הרביעי ל-117.3 מיליון שקל ועל צמיחה של 88% ברווח התפעולי ל-13.4 מיליון שקל.

ורינט הכריזה כי תספק מערכות הקלטת וידיאו לרשות התעבורה של איזור הילסבורו בפלורידה, ארה"ב, במסגרת עסקה שהיקפה עומד על שבע ספרות. מנייתה טיפסה בתגובה ב-3.6% ל-31.3 דולר. מניית החברה האם, קומברס טכנולוג'י, הוסיפה 0.2% ל-21.9 דולר לאחר שבית ההשקעות רוברט באירד העלה את המלצה למניה ל"תשואת יתר", מ"נייטרלי", וצירף לה מחיר יעד של 27 דולר.

ביום שישי עלתה קומברס ב-2.8% לאחר שהבנק הקנדי RBC העלה את המלצתו למניה ל"תשואת יתר", מ"תשואה ענפית". בנוסף, העלה RBC גם את מחיר היעד שלו מ-21 דולר ל-28 דולר.

חברת ביגבנד הגישה טיוטת תשקיף אחרונה לרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC), ולפיה היא מבקשת להנפיק בנאסד"ק לפי שווי שוק של עד 685 מיליון דולר. ביגבנד מתמחה בנתבים לשירותי מולטימדיה, הכוללים וידיאו, דטה וקול ברשתות פס רחב. כמו מלנוקס, שהשלימה הנפקה מוצלחת לכל הדעות, תנסה ביגבנד לרכוב על הגל החיובי של מניות אינטרנט בוול סטריט ולגייס סכום נאה של 128.4-107 מיליון דולר. לא כל הסכום הזה יגיע לחברה - 2.3 מיליון מניות בהנפקה נמכרות על ידי בעלי מניות, בהם מייסדי החברה וקרנות המושקעות בה, כך שכל אלה יזרימו לכיסם עד 27.6 מיליון דולר. ל-TheMarker נודע כי ההנפקה מיועדת להתקיים תוך שלושה שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully