וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HSBC: "כלכלת ישראל מעולם לא נראתה טוב יותר"

נתן שבע

27.2.2007 / 11:09

ב-HSBC חוזים ירידה ריבית נוספת בריבית לרמה של 3.75% בטווח הקרוב. צופה כי המשק יצמח ב-4.9% ב-2007

דווקא ביום שבו נרשמת אווירה שלילית בבורסות העולם, מפרסם היום בנק ההשקעות HSBC שמרכזו בלונדון סקירה חיובית על המשק. "הכלכלה הישראלית מעולם לא נראתה טוב יותר", כותבים בבנק ההשקעות, שצופה כי כלכלת ישראל תצמח ב-4.9% ב-2007 - צמיחה שתלווה בעלייה בצריכה ובהשקעות לצד ירידה ביצוא התעשייתי.

ב-HSBC צופים ירידה נוספת בריבית לרמה של 3.75% בטווח הקרוב, על מנת לגרום לאינפלציה להגיע ליעד של 3%-1%. עוד מעריכים שם כי השקל ייחלש מעט במחצית השנייה של השנה (עד לרמה של 4.25 שקלים בסוף 2007), עם ההאטה בצמיחה הגלובלית וירידה בזרם ההשקעות. בסך הכל מעריכים שם כי האינפלציה ב-2007 תסתכם ב-2.1% בעקבות העלייה בביקושים, העלייה בשכר ושיפור במצב משקי הבית.

"הצמיחה המואצת, ביחד עם הריבית הנמוכה, חיובית מאוד לשוק המניות", כותבים ב-HSBC, "לעלייה באינפלציה ולשקל חלש יותר, במיוחד במחצית השנייה של השנה, יכולה להיות השפעה שלילית על האפיקים השקליים בעלי הריבית הקבועה על רקע מדיניות הריבית בארה"ב".

הסיכון המרכזי לכלכלת ישראל, לדברי HSBC, נותר הגיאופוליטי. האלימות מצד הפלסטינים תישאר על אש נמוכה וכמוה גם הפסקת האש אל מול החיזבאללה, ואילו האיום הגרעיני האיראני עשוי להיכנס לפוקוס ב-2009-2008, מעריכים בבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully