וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשקיעים מסתערים על חברות הנדל"ן

שרון שפורר

27.2.2007 / 11:53

דלק נדל"ן ביקשה לגייס 250 מיליון שקל וגייסה פי 3. אלוני חץ גייסה חצי מיליארד שקל

בעוד שהבורסה מוצפת בחברות נדל"ן קטנות, הנמצאות לעיתים בהתהוות בלבד ומגייסות סכומים של עשרות מיליוני שקלים, גם חברות הנדל"ן הגדולות יותר מנצלות את המומנטום החיובי. דלק נדל"ן ואלוני חץ - שתיהן חברות תל אביב נדל"ן 15 - גייסו ביומיים האחרונים למעלה ממיליארד שקל באיגרות חוב, כשהן זוכות לביקושים גבוהים במאות מיליוני שקלים מהסכום שביקשו לגייס.

דלק נדל"ן, מקבוצת דלק ובניהולו של איליק רוז'נסקי, תיכננה לגייס 250 מיליון שקל אבל הגדילה את היקף הגיוס פי שלושה ל-750 מיליון שקל לאחר שקיבלה ביקושים של 1.25 מיליארד שקל. הריבית שנקבעה על איגרות החוב של דלק נדל"ן, המדורגות על ידי מעלות בדירוג A פלוס, נקבעה על 4.8%. מאחר ודלק נדל"ן התחייבה לרשום את איגרות החוב למסחר, תישא הריבית פרמיה עד למימוש ההתחייבות ותעמוד על 5.4%.

מעבר לסנטימנט החיובי כלפי ענף הנדל"ן כולו, שבא לידי ביטוי בעלייה של כ-8% במדד תל אביב נדל"ן 15 מתחילת השנה בהמשך לעלייה של כ-66% ב-2006, נהנתה דלק נדל"ן מביקושים גדולים גם בשל פעילותה בימים אלו להנפקת פעילות הנדל"ן המניב של החברה הבת - דלק בלרון בינ"ל - בבורסה בלונדון. ההנפקה עשויה להציף ערך עבור החברה.

אלוני חץ, שבשליטת נתן חץ ומוזי ורטהיים, גייסה כחצי מיליארד שקל במסגרת תשקיף מדף שפורסם ב-21 בנובמבר אשתקד ואפשר לה לגייס בהתראה קצרה בלבד. חיתום היתר בהנפקה של אלוני חץ היה מעט צנוע יותר ועמד על כ-170 מיליון שקל בלבד. במכרז התקבלו הזמנות בהיקף של כ-670 מיליון שקל. הריבית שנקבעה במכרז של אלוני חץ עומדת על 4.25%.

לצד גיוסים גדולים אלו, גייסה אתמול גם חברת הנדל"ן מרדכי אביב 180 מיליון שקל בהנפקת אג"ח לציבור, וכמו היתה אחת חברות הנדל"ן הגדולות בבורסה, זכתה גם היא לביקושי עתק בהיקף של 1.3 מיליארד שקל. זאת, מהגופים המוסדיים בלבד וכ-700 מיליון שקל נוספים מהציבור.

הריבית שנקבעה במכרז הינה ריבית המינימום בגובה של 4.7%. איגרות החוב יעמדו לפירעון בתשעה תשלומים שווים בין השנים 2017-2009.

מרדכי אביב מתמקדת בעיקר בייזום למגורים באזור ירושלים וסביבתה. החברה נמצאת בשליטת משפחתו של מרדכי אביב, המייסד ומכהן גם כיו"ר החברה, ומנוהלת על ידי אסף אביב. מרדכי אביב מעורבת כיום בהקמה וביצוע של פרויקטים בהיקף של כ-350 יחידות דיור בירושלים, רמלה, מודיעין וגדרה, עם היקף הכנסות צפוי של כ-270 מיליון שקל. בבעלות החברה קרקעות שרכשה בשנים האחרונות המיועדות להקמת כ-900 יחידות דיור נוספות ולצידם שטחי מסחר.

בנוסף, בבעלות מרדכי אביב קרקע ברובע 14 שבבודפשט, בירת הונגריה, המיועדת להקמה של כ-600 יחידות דיור וכ-18,000 מ"ר של שטחי מסחר.

זאת ועוד ביקוש בהיקף של כ-350 מיליון שקל היו שלשום בערב להנפקת אג"ח של חברת ישפרו, מקבוצת נכסים ובנין IDB, פי 3.5 מהיקף ההנפקה המקורי. ישפרו גייסה 254 מיליון שקל באמצעות הרחבת אג"ח סדרה ב' הנסחרת בבורסה שנסגרה בריבית בשיעור של 4.49%. האג"ח הונפקו במחיר 106 אג', צמודות מדד, עומדות לפירעון ב- 14 תשלומים שנתיים שווים בשנים 2021-2007. האג"ח מדורגות ע"י מעלות בדרוג Stable/ A+ . את ההנפקה הובילה חברת כלל פיננסים חיתום, אפסילון חיתום, אקסלנס חיתום ולידר הנפקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully